کد خبر : 53477

آزادسازی قیمت گذاری لاستیک خودرو

آزادسازی قیمت گذاری لاستیک خودرو

با مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت گذاری تایر آزاد شد. در عین حال، در مورد لاستیک های سنگینی که تاریخ مصرف آنها در حال اتمام است نیز تصمیم گیری شد.

به گزارش خودروتک به نقل از فارس، بر اساس مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار، لاستیک های سواری تولید شده با مواد اولیه ارز نیمایی، در چارچوب ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، مشروط بر اینکه تولید و فروش آن (زنجیره توزیع) در سامانه جامع تجارت ثبت شود، رأساً توسط واحدهای تولیدی قیمت گذاری شوند.

همچنین مقرر شد لاستیک های سنگین وارداتی با ارز 4200 تومانی با قیمت های تعیین شده (مطابق محاسبات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان) از طریق سامانه جامع تجارت و یا حواله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استانها به فروش برسد.

در عین حال با توجه به اینکه برخی لاستیک های دپوشده با ارز 4200 بیش از 8 ماه در انبار عاملین موجود است و علاوه بر تحمیل هزینه های تبعی بیشتر برای توزیع کنندگان لاستیک سنگین، تاریخ مصرف آن نیز در حال اتمام است، ستاد تنظیم بازار مصوب کرد که در هر استان کمیته ای با ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت و با عضویت اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، استانداری و نهاده های نظارتی تشکیل شود تا نسبت به تعیین تکلیف لاستیک های دپوشده قبل از سال 99 اقدام کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها