کد خبر : 43670

کشمکش بر سر اعلام قیمت خودرو 99

کشمکش بر سر اعلام قیمت خودرو 99

با گذشت یک هفته از موعد تعیین شده برای اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی، کشمکش بر سر اعلام قیمتها همچنان بین وزارت صنعت و شورای رقابت ادامه دارد به طوری که شورای رقابت معتقد است ستاد تنظیم بازار باید نرخ ها را اعلام کند اما معاون وزارت صنعت می گوید شورای رقابت مسئول اعلام نرخ است.

به گزارش خودروتک، هفته پیش شورای رقابت و سازمان حمایت مصرف کنندگان در یک نشست خبری مشترک از افزایش متوسط 10 درصدی قیمت محصولات ایران خودرو و رشد متوسط 23 درصدی قیمت محصولات سایپا خبر دادند و قرار شد قیمت جدید محصولات این دو گروه خودروسازی فردای آن روز یعنی 23 اردیبهشت ماه اعلام شود. حال با گذشت یک هفته از موعد تعیین شده، کشمکش بر سر اعلام قیمتهای جدید بین وزارت صنعت و شورای رقابت ادامه دارد تا آنجا که معاون امور صنایع وزارت صنعت در جدیدترین اظهار نظر خود، شورای رقابت را مسئول اعلام نرخ های جدید می داند.

این در حالی است که رضا شیوا، رئیس شورای رقابت نیز گفته است که ستاد تنظیم بازار، قیمت جدید خودروها را اعلام خواهد کرد.

صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت شب گذشته در یک برنامه خبری گفت: مسئولیت اعلام قیمت خودرو‌ها به شورای رقابت واگذار شد و قرار بود این شورا ظرف یک هفته قیمت‌ها را اعلام کند.

وی با بیان اینکه باید منتظر اعلام قیمت‌ها باشیم، افزود: قرار شد شورای رقابت قیمت 8 محصول سایپا و ۱۴ محصول ایران خودرو را اعلام کند، اما در جلسه اخیر تعداد این خودرو‌ها افزایش یافته است.

وی گفت: کمیته خودرو که زیر مجموعه ستاد تنظیم بازار است با هدف عدالت در توزیع و واقعی کردن تقاضا تصمیم‌هایی گرفته است که بر اساس آن افراد بالای ۱۸ سال با یک کد ملی می‌توانند نام نویسی کنند، البته در صورتی که در ۳۶ ماه گذشته از این شرکت‌ها خودرو نخریده باشند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:​ اگر خریداران خودرو سه ماه برای گارانتی مراجعه نکنند، گارانتی آن‌ها لغو می‌شود.

صادقی نیارکی افزود: اصلاح قیمت خودرو‌ها باید برای جلوگیری از ایجاد حاشیه بازار، منطقی و واقعی باشد.

منبع: فارس

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها