کد خبر : 37698

یک اتفاق عجیب در پیش فروش خودرو

یک اتفاق عجیب در پیش فروش خودرو

در حالی که تا پیش از این در پیش‌فروش‌های خودرو اعلام می‌شد خودروساز مجاز است در صورت تکمیل ظرفیت، نسبت به قطع ثبت نام اقدام کند اما در پیش‌فروش جدید سایپا اعلام شده در صورت تکمیل ظرفیت هر خودرو، ظرفیت ثبت نام آن خودرو جهت ماه‌های آتی نیز فعال خواهد شد.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت‌نیوز، یکشنبه ۱۹ بهمن ماه 98 اعلام شده بود که احتمالا طرح جدید وزارت صمت برای مدیریت تقاضای خودرو، قرعه‌کشی بین متقاضیان است.

به نظر می‌رسد انتقادهای مکرر از رانت در پیش‌فروش و فروش فوری خودروسازان واکنش خودروسازان را به همراه داشته و بالاخره آنها قرار است سیاست خود را تغییر دهند. اما سازوکار جدید چیست؟ تحویل خودرو به متقاضیان با قرعه‌کشی!

وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی قصد دارد به زودی از طرح خود برای مدیریت تقاضا در بازار خودرو رونمایی کند که شنیده می‌شود طبق این طرح، واگذاری خودرو به مشتریان از طریق قرعه‌کشی انجام خواهد شد.

اما اتفاق جدید چیست؟ در حالی که تا پیش از این در پیش‌فروش‌های خودرو اعلام می‌شد خودروساز مجاز است در صورت تکمیل ظرفیت، نسبت به قطع ثبت نام اقدام کند اما در پیش‌فروش جدید سایپا اعلام شده در صورت تکمیل ظرفیت هر خودرو، ظرفیت ثبت نام آن خودرو جهت ماه‌های آتی نیز فعال خواهد شد.

در واقع به نظر می‌رسد خودروسازان تغییر در سازوکار پیش‌فروش خودرو را آغاز کرده‌اند و احتمالا دیگر محدودیت ظرفیت در پیش‌فروش نخواهند داشت.

در همین مورد سایپا اعلام کرده است: «احتراماً ، پیرو بخشنامه شماره ۴۵۰۴۰۰ مورخ ۰۶/۱۱/۱۳۹۸ در خصوص شرایط فروش محصولات گروه سایپا به مناسبت دهه مبارک فجر بدینوسیله به اطلاع مشتریان محترم و نمایندگی‌های مجاز گروه خودروسازی سایپا می‌رساند؛ با توجه با استقبال مشتریان از شرایط فروش ویژه دهه مبارک فجر، در صورت تکمیل ظرفیت هر خودرو ، ظرفیت ثبت نام آن خودرو جهت ماه‌های آتی نیز فعال خواهد شد.»

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها