کد خبر : 27566

قیمت خودرو تا کجا کاهش پیدا می کند؟

قیمت خودرو تا کجا کاهش پیدا می کند؟

این روزها متقاضیان خودرو انتظار کاهش هر چه بیشتر قیمت خودرو را در بازار می کشند و همین مساله موجب شده تا کمتر میل به خرید خودرو در تقاضای مصرفی دیده شود. همین مساله خود عاملی برای کاهش قیمت خودرو شده است.

به گزارش خودروتک، روند کاهشی قیمت خودرو که از اواخر بهار آغاز شده و در طول تابستان نیز ادامه پیدا کرد موجب شده تا قیمت برخی خودروها مانند سمند LX که یک خودرو پرتقاضا به حساب می آید، نسبت به پیک قیمت در اردیبهشت ماه حدودا 15 میلیون تومان کاهش قیمت داشته باشد. این کاهش مصرف کننده واقعی خودرو را به این نتیجه رسانده که قیمت خودرو هنوز جا برای کاهش بیشتر دارد.

از طرف دیگر اخباری که در خصوص عرضه خودرو از سوی دو خودروساز بزرگ کشور منتشر می شود نیز اخباری در راستای افزایش عرضه است که خود زمینه ساز کاهش قیمت خواهد بود. به عنوان مثال سایپا به تازگی اعلام کرده که کلیه تعهدات معوق خود در سال 97 را تا پایان مهر ماه تحویل می دهد. همچنین ایران خودرو نیز توفیق زیادی در تکمیل و تحویل خودروهای ناقص کف کارخانه داشته است.

در صورتی که تقاضا همچنان از ورود به بازار خودداری کند، با ادامه عرضه خودرو می توان انتظار داشت که قیمت ها باز هم پایین تر از چیزی که اکنون هست بیاید. اما از سوی دیگر یک سد نیز در برابر کاهش قیمت وجود دارد و آن قیمت کارخانه خودروها است. بعید به نظر می رسد اختلاف قیمت بازار و کارخانه خودروهای پرتیراژ به کمتر از 5 درصد برسد.

پیش بینی فعالان بازار خودرو این است که در مورد خودروهای پرتقاضا، مشتریان در همین محدوده اختلاف 5 درصد قیمت بازار و کارخانه برای رفع نیاز خود به خودرو وارد بازار شده و اقدام به خرید می کنند.

البته پیش از این سابقه داشته که قیمت خودرو در بازار کمتر از قیمت کارخانه باشد اما در مورد خودروهای پرتقاضا چنین وضعیتی متصور نیست.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها