کد خبر : 15851

دولت خودروی صفر کیلومتر را تعریف کرد

دولت خودروی صفر کیلومتر را تعریف کرد

اخیرا انتشار ویدیوهایی در فضای مجازی در خصوص مسافرکشی با خودروهای صفر کیلومتر فاقد پلاک، حساسیت های تازه ای را درباره این معضل قدیمی برانگیخته کرده است.

به گزارش خودروتک ، عجیب تر آنکه بسیاری از مشتریان بدون توجه به کارکرد بالای خودروهای صفر کیلومتر، اقدام به تحویل آن ها از درب کارخانه می نمایند، آن هم در شرایطی که به دلیل نوع خرید یا احیاناً تغییر مکرر تاریخ تحویل، هر چه سریع تر می‌خواهند این قسمت آخر را پشت سر بگذارند.

 

تحویل خودرو

اما براساس قانون عرضه کننده موظف است، در زمان تحویل خودرو درخواستی مصرف کننده را در حضور وی کنترل کرده و پس از اطمینان یافتن از بی عیب بودن، خودرو را تحویل دهد. در صورت وجود عیب احتمالی نیز، عرضه کننده موظف است عیب مربوط را مطابق زمان استاندارد تعمیرات، رفع کند. مشروط بر این که رفع عیب، موجب کاهش ارزش خودرو نشود. در غیر این صورت عرضه کننده موظف است برای تعویض خودرو و یا کسب رضایت کتبی مصرف کننده اقدام کند.

طبق تصویب نامه هیئت وزیران در تاریخ 1395/01/28 بند ظ اعلام گردیده خودروی نو به هنگام تحویل به مصرف کننده بیش از 99 کیلومتر طی مسافت نکرده باشد.

(تا 99 کیلومتر پیمودن مسافت برای خودروی نو امری طبیعی است که در برخی موارد خاص به دلایل مختلف از قبیل تست های مورد نیاز کنترل کیفیت و اقدامات این چنینی خودروها مسافت مشخص شده ای را تا حد تعیین شده مجاز پیمایش خواهند کرد)

علاوه بر تحویل خودرو خودروساز مکلف است سند فروش، صورت حساب فروش همراه با درج تفکیکی اقلام تشکیل دهنده بهای خودرو شامل بهای خالص، شماره گذاری، بیمه، عوارض، مالیات و سایر موارد مربوط، برگه‌های ضمانت، کتابچه راهنمای مصرف کننده حداقل به زبان فارسی و تجهیزات اضافی را در زمان تحویل به مصرف کننده ارائه دهد.


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها