کد خبر : 8778

خشن ترین ماشین پلیس دنیا

خشن ترین ماشین پلیس دنیا

کمپانی فورد در اواخر این هفته از مدل جدید اکسپلورر ۲۰۲۰ رونمایی خواهد کرد که ورژن مختص شهروندان عادی به حساب می‌آید.

به گزارش خودروتک، اما امروز این کمپانی تصمیم گرفته تا ابتدا از مدل Police Interceptor Utility 2020 پرده برداری کند که این خودرو نیز همانند مدل سابق خود بر اساس مدل معمولی اکسپلورر ساخته شده اما با این تفاوت که به خوبی برای بهترین‌های آمریکا تجهیز شده است. در درجه‌ی نخست مدل جدید Police Interceptor Utility با بهره گیری از مکانیزم تولید و انتقال قدرت هیبریدی به راندمان سوخت کلی خود بهبود بخشیده است. این خودرو همچنین در زیر کاپوت خود سه آپشن موتور مختلف را ارائه می‌دهد: یک پیشرانه‌ی ۳٫۳ لیتری هیبرید، یک موتور ۳٫۰ لیتری EcoBoost آپشنی و یک موتور ۳٫۳ لیتری شش سیلندر که همگی به یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک ده سرعت متصل بوده و از یک سیستم سواری جفت دیفرانسیل تمام وقت به همراه حالت‌های رانندگی برفی و شنی بهره می‌برند. اما این آپشن موتور ۳٫۳ لیتری هیبرید است که به ادعای کمپانی فورد به صورت ترکیبی راندمان سوختی برابر با ۲۴ مایل بر گالن را طبق محاسبات سازمان حفاظت از محیط زیست از خود به جا خواهد گذاشت.

طبق محاسبات کمپانی فورد این صرفه جویی در مصرف سوخت به صورت سالانه بین ۳۵۰۰ تا ۵۷۰۰ دلار از هزینه‌های سوخت هر خودرو را برای ادارات پلیس خواهد کاست. علاوه بر این،‌ طبق آزمایشاتی که توسط پلیس ایالتی میشیگان و اداره‌ی کلانتری‌ بخش لس آنجلس به انجام رسیده مدل هیبرید Interceptor در تمامی آزمایشات شتاب عملکرد سریع‌تری را نسبت به مدل پیشین خود به ثبت رسانده است. این شاسی بلند همچنین علاوه بر ارائه‌ی راندمان سوخت بالاتر و عملکردی سریع‌تر به همراه تجهیزات پلیسی فراوانی نیز عرضه خواهد شد. به عنوان مثال می‌توان به سیستم هشدار دهنده‌ی محدوده‌ی پلیس که به منظور کمک به هشدار به افسران پلیس از خطرارت احتمالی محدوده‌ی ۲۷۰ درجه‌ای در اطراف خودرو را نظارت می‌کند، اشاره کرد. این سیستم با بستن پنجره‌ها و قفل کردن در‌ها در هنگام شناسایی تهدید به صورت خودکار به ایمنی سازی خودرو می‌پردازد. این سیستم حتی به ایجاد دنباله‌های حرکتی از تهدید شناسایی شده کرده که در پنل ابزاری دیجیتالی راننده ظاهر می‌شود.

یکی از امکانات آپشنی در این خودرو قابلیت Red Camera On-Demand است که امکان مشاهده‌ی اتفاقاتی که در پشت خودرو رخ می‌دهد را تنها با فشردن یک دکمه در اختیار افسران قرار می‌دهد. از امکانات اندکی که به صورت پیش فرض در این خودرو موجود خواهد بود می‌توان به روکش‌های بادوام در صندلی‌های جلویی اشاره کرد که به منظور راحتی و ورود و خروج راحت از مقدار بالش‌های موجود در کناره‌های صندلی‌ها کاسته شده است ( به یاد داشته باشید که افسران پلیس دارای کمربند‌های سلاح می‌باشند). در صندلی‌های پشتی این خودرو برای به اصطلاح پاک شدن آسان‌تر از روکش‌هایی از جنس واینِل استفاده شده است. نیازی به جزئیات بخصوصی در این رابطه نیست. به منظور حفاظت از افسران پلیس از هر گونه تهدید احتمالی حتی در پشت صندلی‌های جلویی این خودرو از صفحات زد رخنه استفاده شده است. تمامی مدل‌های جدید Police Interceptor با استاندارد‌های تصادف ۷۵ مایل در ساعت در زمینه‌ی اصابت از پشت مطابقت دارند، اگرچه استاندارد فدرال تعیین شده ۵۰ مایل در ساعت است. این خودرو همچنین قادر است در مسیر‌های آبی کم عمق تا عمق ۱۸ اینچ را با سرعت ۱۵ مایل در ساعت و تا عمق ۱۰ اینچ را با سرعت ۴۰ مایل در ساعت بپیماید.

این شاسی بلند به لحاظ مکانیکی نیز از یک سیستم خنک کننده‌ی ارتقاء یافته، ترمز‌های تنظیم شده به صورت ویژه، فرمانی با مشخصات پلیسی، و چندین تقویت کننده‌ی ساختاری و بدنه‌ی دیگر که به مقاومت بهتر در برابر تاثیرات حاشیه‌ی هشت اینچی مسیر و عبور‌های پرسرعت از مسیر‌های رِیلی کمک خواهند کرد، برخوردار می‌باشد. کمپانی فورد در رابطه با زمان عرضه‌ی مدل ۲۰۲۰ Police Interceptor به سازمان‌های پلیس صحبتی به میان نیاورده اما طبق اطلاعاتی که در دست داریم این اتفاق در اواخر سال جاری به وقوع خواهد پیوست.


منبع فوت و فن

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها