کد خبر : 7474

هیولای جدید پلیس آمریکا + عکس

هیولای جدید پلیس آمریکا + عکس

فورد اکسپلورر مدل 2020 چهار روز دیگر قرار است رونمایی شود، ولی به لطف معرفی خودروی جدید فورد پلیس Interceptor Utility مدل 2020، می‌توانیم نگاهی اولیه به آن بیندازیم.

به گزارش خودروتک، این خودرو که ظاهری بسیار آشنا دارد، در مدل جدید خود جا پای نسل قبلی گذاشته و شاهد استفاده از یک جلوپنجره بزرگ در کنار دو چراغ نسبتاً باریک هستیم. پایین‌تر که می‌رویم، دریچه‌های ورودی هوا ظاهری خشن‌تر دارند و از یک سپر پایینی پلاستیکی استفاده شده است.

فورد برای اولین بار این مدل را با پیشرانه‌ای هیبریدی تحویل پلیس آمریکا خواهد داد که گفته می‌شود تا 40 درصد هزینه سوخت آن‌ها را می‌تواند کاهش بدهد.

در تصاویر خبری از قسمت عقب این شاسی بلند نیست، ولی طراحی تکاملی این مدل جدید در کناره‌ها هم ادامه داشته است. در نتیجه، پنجره عقب خودرو ظاهری بسیار آشنا دارد و از فلپ‌های پلاستیکی روی بخش‌های مختلف بدنه، به‌ مانند مدل قبلی استفاده شده است. خط سقف خودرو نیز رو به عقب شیب‌دار بوده و چراغ‌های عقب از نمای کناری بسیار زیبا هستند.

به‌احتمال‌زیاد می‌توانیم منتظر جزئیات طراحی ازاین‌دست در اکسپلورر مدل 2020 باشیم و برای این که بدانید نسل جدید اکسپلورر قرار است چه شکلی باشد، فقط کافی است تصویر این خودرو را بدون چراغ گردون روی سقف و دیگر چراغ‌های اضافی روی خودرو تصور کنید.

فورد اشاره‌ای به مشخصات فنی و آمار و ارقام عملکردی خودرو نکرده ولی تأیید کرده که این خودرو را با سه پیشرانه شامل یک 3.3 لیتری شش سیلندر خورجینی، یک 3.3 لیتری شش سیلندر خورجینی هیبریدی و یک 3.0 لیتری اکوبوست روانه بازار خواهد کرد. همه این پیشرانه‌ها به یک جعبه‌دنده اتومات 10 سرعته مجهز خواهند شد و خروجی‌ها به کمک آن به سیستم دو دیفرانسیل استاندارد خودرو قرار است ارسال شود. این سیستم دو دیفرانسیل حالت‌های رانندگی برفی و شنی را هم دارد.

شاسی بلندی هیبریدی برای پلیس آمریکا

خبر بزرگ برای مدل 2020 خودرو ارائه نسخه هیبریدی است و فورد می‌گوید پلتفرم این شاسی بلند با در نظر گرفتن پک باتری لیتیم یونی خودرو طراحی شده است. در نتیجه، وجود پک باتری هیچ تاثیر منفی داخل کابین ندارد.

فورد جزئیات زیادی هنوز منتشر نکرده، ولی تایید نموده که این پیشرانه هیبریدی به‌صورت استاندارد روی خودرو ارائه خواهد شد و طبق تخمین EPA، مصرف سوخت میانگین آن برابر با 9.8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر است. در مقایسه با مدل قبلی مجهز به پیشرانه 3.7 لیتری هشت سیلندر خورجینی مصرف سوخت خودرو 41 درصد کاهش یافته و فورد می‌گوید این خودروی هیبریدی سالانه بین 3500 تا 5700 دلار در هزینه سوخت ادارات پلیس صرفه‌جویی ایجاد خواهد کرد.

ازآنجایی‌که PIU برای خدمت در ناوگان پلیس طراحی شده، شرکت آن را به سیستم خنک‌کننده ارتقا یافته، ترمزهای تقویت‌شده و رینگ‌های فولادی مستحکم مجهز کرده است. این مدل به قلابی مخصوص مجهز بوده و قادر است تا 2.3 تن را بکسل کند.

قابلیت‌ها و امکانات ویژه PIU داخل کابین هم ادامه یافته و صندلی‌های جلو به روکش پارچه‌ای مقاوم با صفحاتی داخل صندلی‌ها که در مقابل ضربات چاقو مقاوم هستند مجهز شده است. از دیگر موارد قابل‌توجه می‌توان به دکمه‌های قابل تنظیم توسط کاربر روی فرمان و روکش صندلی‌های عقب پلاستیکی به منظور پاک‌سازی راحت‌تر اشاره کرد.

ایمن‌تر از همیشه

ازآنجایی‌که نیروهای پلیس با شرایط خطرناکی در حین رانندگی ممکن است مواجه شوند، این خودرو از نظر ایمنی یکی از بهترین‌هاست. فورد می‌گوید خودروی پلیس Interceptor Utility تنها مدل در دنیاست که با استاندارد تصادف از عقب در سرعت 120 کیلومتر برساعت سازگاری دارد. درحالی‌که استاندارد فدرال در این مورد 80 کیلومتر برساعت است، فورد اعتقاد دارد این مورد می‌تواند به حفظ جان افسرهای پلیس کمک زیادی کند. فورد می‌گوید بعد از متوقف کردن یک خودرو در بزرگراه خطر برخورد خودروهای دیگر با پلیس از عقب افزایش می‌یابد و برای همین، مهندسان شرکت روی این بخش بیشتر کار کرده‌اند.

فورد پلیس Interceptor Utility به یک سیستم هشدار ویژه به نام Police Perimeter Alert مجهز است. این سیستم به کمک حسگرهایی حرکات خطرناک اطراف خودرو را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل، پنجره‌ها را بسته، درها را قفل می‌کند و به افسرهای پلیس هشدار می‌دهد.

یک آپشن سیستم دوربین عقب نیز برای خودرو ارائه شده که به پلیس‌ها اجازه می‌دهد هر لحظه که بخواهند تصاویر عقب خودرو را ببینند. از دیگر آپشن‌های ارائه شده برای آن می‌توان به سیستم کمکی پیشگیری از تصادف با ترمز اضطراری خودکار، هشدار تصادف از جلو و تکنولوژی تشخیص عابر پیاده اشاره کرد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها