کد خبر : 74111

ماتادور MH2 | ابرخودروی هیدروژنی از اسلواکی

ماتادور MH2 | ابرخودروی هیدروژنی از اسلواکی

این ابرخودروی مفهومی جدید دهم اکنون در نمایشگاه اسلواکی در دبی به نمایش گذاشته شده است. در دنیای امروزی که به طور مداوم شاهد تغییر سوخت خودروها هستیم، شرکت‌های خودروسازی با سه انتخاب روبرو هستند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، در قدم اول آنها می توانند خودروهای بنزینی تولید کنند، می‌توانند به ساخت خودروهای برقی‌ روی آورند، یا می‌توانند دنیای منحصربه‌فرد خودرو‌های هیدروژنی را تصاحب کنند.

مطمئناً، خودرو‌های هیبریدی و برقی بیشترین تقاضا را دارند اما آیا واقعاً خودرو‌های هیدروژنی آینده را تصاحب خواهند کرد؟

گروه ماتادور چنین فکر می‌کند و خودروی مفهومی MH۲ آن‌ها، ویترینی فوق‌العاده از مهارت‌های فنی و تعهد این برند به این منبع سوخت جایگزین است. ماتادور MH۲ از یک پیشرانه هیدروژنی منحصربفرد که توسط دانشگاه اسلواکی TUKE ساخته شده است، نیرو می‌گیرد.

ماتادور ادعا می‌کند ۶۰۰ اسب بخار قدرت، حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب ۰ تا 100 کیلومتر در ساعت تنها در ۳.۹ ثانیه از جمله مشخصات فنی این خودروست و در عین حال آلایندگی صفر دارد.

این پیشرانه، عملکرد رقابتی را ارائه می‌دهد و در عین حال به مشتریان خودرویی این امکان را می دهد که به شبکه شارژ مانند خودرو‌های برقی متکی نباشد.در واقع، با زیرساخت‌های مناسب، دارندگان ماتادور MH۲ می‌توانند مخازن خود را به همان سرعتی خودرو‌های احتراق داخلی دارند، با هیدروژن پر کنند.

این منبع سوخت نوآورانه بسیاری از مشکلات مربوط به خودرو‌های برقی و خودرو‌های با سوخت فسیلی را حل می‌کند. گروه ماتادور در سال ۱۹۰۵ به عنوان یکی از اولین تامین کنندگان لاستیک خودرو در جهان شروع به کار کرد. ماتادور تا سال ۲۰۰۷ بر تولید و توسعه لاستیک تمرکز داشت تا اینکه در یک سرمایه گذاری مشترک با کانتیننتال از بخش تایر صرف نظر کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها