کد خبر : 67000

کانسپت جدید مینی با کمک طراح معروف لباس

کانسپت جدید مینی با کمک طراح معروف لباس

مینی کانسپت جدیدی رونمایی کرده که با همکاری پل اسمیت، طراح مشهور لباس طراحی شده است. این کانسپت که براساس مینی الکتریکی ساخته شده، ایده‌های خودروساز انگلیسی را برای حفظ محیط زیست در تولید مدل‌های آینده‌اش نمایش می‌دهد.

به گزارش خودروتک ، ظاهر خودرو در نگاه اول با مدل کنونی مینی تفاوت چندانی ندارد، اما همه بخش‌های آن با تمرکز بر سادگی و حفظ محیط زیست از نو بازسازی شده است.

در بازسازی خودرو قطعات و بخش‌های غیرضروری کنار گذاشته شده است. خودرو رنگ نشده و تنها لایه‌ای شفاف برای جلوگیری از پوسیدگی روی بدنه فولادی کشیده شده است. جلوپنجره، دور گل‌گیر و قالپاق‌ها از پلاستیک بازیافتی ساخته شده و داشبورد هم به جای پلاستیک با چوب‌پنبه بازیافتی پوشانده شده است.

درهای خودرو روکش ندارد و پیچ و مهره‌های خودرو را می‌توان دید. پل اسمیت می‌گوید به این ترتیب علاوه بر صرفه‌جویی در مواد اولیه، بازیافت خودرو در پایان عمرش آسان‌تر است. طراح لباس انگلیسی با همین تفکر دستگیره‌هایی با طناب بافته و برای روکش صندلی و زیرپایی‌ها هم از پلاستیک‌های دور ریخته شده استفاده کرده است.

برخلاف اکثر خودرو‌های امروز، استریپ نمایشگر دیجیتال ندارد و فقط جایی برای قرار دادن تلفن همراه روی داشبورد در نظر گرفته شده است. راننده از طریق برنامه‌هایی که در تلفنش نصب می‌شود می‌تواند بخش‌های مختلف خودرو را کنترل کند.

اگرچه ایده‌های به‌کار گرفته شده در این کانسپت تا حدی بزرگنمایی به نظر می‌رسد،‌ اما مینی می‌گوید با این کار روش‌هایی را یاد گرفته که با آنها محیط زیست را کمتر آلوده خواهد کرد. کارخانه انگلیسی اعلام کرده که این روش‌ها را به مرور در مدل‌های آینده خود به استفاده خواهد کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها