کد خبر : 66609

اختصاصی خودروتک،

بازگشت طوفانی لامبورگینی کانتاش

بازگشت طوفانی لامبورگینی کانتاش

سرانجام شایعات لباس واقعیت به خود پوشید و لامبورگینی به صورت رسمی از نسخه جدید سوپراسپرت کلاسیک خود یعنی Countach پرده‌برداری کرد. درواقع این خودرو به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولید کانتاش بازتولید شده است.

به گزارش خودروتک ، انتشار تیزرهای مبهم از نسخه جدید لامبورگینی کانتاش با استراتژی شرکت منافات داشت. چراکه پیش‌تر برای پروژه بازسازی نسخه جدید میورا گفته شده بود که فلسفه لامبورگینی حرکت رو به جلو است.

با این حال سرانجام تصمیم شرکت نهایی شد و کانتاش جدید با کد LPI 800-4 رونمایی شد. این خودرو درواقع یک طراحی جدید روی مدل Sian است که با ساختار جدید سوپراسپرت‌های هیبریدی با فناوری ابرخازن استفاده می‌کنند.

تردیدی نیست که این خودرو نمی‌تواند تمام و کمال شبیه به کانتاش کلاسیک باشد. به همین دلیل است که در طراحی آن اشاره‌های به محصولات مدرن شرکت هم شده است.

با این حال در ویرایش جدید شاهد یک رویکرد کاملاً هوشمندانه به این اسپرت محبوب دهه 70 تا 90 هستیم. از سوی دیگر استفاده از ساختار مثلثی، زوایای تند و البته درب‌های قیچی جلوه‌های خاص این خودرو هستند. جالب آنکه هواکش کنار درب ادای احترامی است به نسخه LP500 که در سال 1974 طراحی شده بود.

لامبورگینی سعی کرده در نمای جلوی این خودرو از چراغ‌های سنتی مستطیلی مدل LP5000 QV مدل 1985 و کاپوت صاف بهره بگیرد. ایده‌ای که البته هرگز شبیه به آخرین تولیدات شرکت نیست ولی عمیقاً تشابه معناداری با کانتاش کلاسیک دارد.

برای این خودرو از لاستیک‌های حرفه‌ای 21 و 20 اینچی پیرلی مدل P-Zero در عقب و جلو استفاده شده است. هم‌چنین در قسمت محفظه موتور نیز شاهد پنجره‌هایی شبیه به ویرایش 25 سالگی این خودرو هستیم که در سال 1988 رونمایی شده بود.

نگاهی به مشخصات فنی لامبورگینی کانتاش جدید

شرکت برای ویرایش جدید این خودرو سراغ شاسی فیبر کربنی یک پارچه رفته تا پایداری قوای محرکه نیرومند آن را تامین کند.

درباره پیشرانه‌ای صحبت می‌کنیم که با حجم 6.5 لیتری و آرایش 12 سیلندر Vشکل می‌تواند به صورت استاندارد 780 اسب‌بخار نیرو تولید کند. البته در کنار پیشرانه بنزینی یک موتور کوچک برقی هم دیده می‌شود که 34 اسب‌بخار نیرو به توان نهایی اضافه می‌کند.

کانتاش جدید به لطف حضور یک جعبه‌دنده 7 سرعته مسابقه‌ای می‌تواند در 2.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. جالب آنکه شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت این خودرو نیز فقط 8.4 ثانیه است. سرعت نهایی کانتاش برابر با مدل سیان و 355 کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها