کد خبر : 54819

جذابیت هیوندای سانتافه مدل 2021 + عکس

جذابیت هیوندای سانتافه مدل 2021 + عکس

هیوندای سانتافه یک محصول کراس اوور سایز کوچک در سبد محصولات هیوندای بود که در سال 2000 معرفی و از سال 2001 به بازار عرضه شد. اما از سال 2007 به این سو سانتافه به یک کراس اوور سایز متوسط تبدیل شد تا قابلیت های این خودرو محبوب افزایش پیدا کند.

به گزارش خودروتک، به قیمت میلیاردی و عجیب آن در بازار خودمان نگاه نکنید، هیوندای سانتافه یک کراس اوور اقتصادی به حساب می آید که قرار است راهگشای هیوندای برای عمق بخشی به حضورش در بازارهای خودرو جهان باشد.

هیوندای سانتافه در سبد محصولات هیوندای جایگاهی کاملا ویژه دارد. چرا که در بازار رو به رشد کراس اوورها، می توان گفت پرچمدار فروش و محبوبیت در میان محصولات هیوندای است. علت اصلی آن هم عملکرد قابل قبول فنی و امکانات آن در مقایسه با قیمتش است.

هیوندای سانتافه اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد. تولید این نسل از سال 2018 آغاز شد و برای سال 2020 با یک فیس لیفت از چهره جدید این خودرو رونمایی شد. چراغ هایی باریک و جلو پنجره ای بزرگ، آنگونه که فعلا در دنیای طراحی خودرو روی بورس است!

البته در سانتافه 2021 چراغ های بزرگ جلو نیز حفظ شده اند، اما طراحی چراغ های باریک در بالای آنها به قدری خوب نشسته است که در نگاه اول چشم را به سمت خود جلب می کند.

در کابین خودرو هم یک تغییر اساسی وجود دارد. کنسول وسط و جلو داشبورد خودرو تغییر کرده و دیگر از دسته دنده خبری نیست. به جای آن از کلید استفاده شده است که می توان حالت های رانندگی را انتخاب کرد. همچنین مجموعه کلیدهای کنترلی خودرو به روی کنسول منتقل شده است.

همچنین یک موس چرخان هم به روی کنسول اضافه شده که با آن می توان در بین منوهای مختلف روی صفحه نمایش حرکت کرد و فرمان مورد نظر را به خودرو داد.

در بخش موتور، دیگر از موتور 2400 سی سی خبری نیست و به جای آن از موتور 2500 سی سی استفاده شده است. این موتور با کلاچ هشت سرعته عرضه می شود و توان تولید 191 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور را دارد.

موتور 2000 سی سی قبلی سانتافه نیز با یک موتور 2500 سی سی توربوشارژ جایگزین شده است. این موتور توانایی تولید 277 اسب بخار قدرت و 421 نیوتن متر گشتاور را دارد. شبیه این موتور در کیا سورنتو 2021 نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

جدای از این دو موتور، سانتافه با یک پیشرانه 1600 سی سی توربو هیبرید هم عرضه می شود که قدرت آن 176 اسب بخار است.

هیوندای سانتافه 2021

هیوندای سانتافه 2021

هیوندای سانتافه 2021

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها