کد خبر : 54801

اختصاصی خودروتک؛

همه‌چیز درباره ساندرو استپ‌وی مدل 2021

همه‌چیز درباره ساندرو استپ‌وی مدل 2021

زیرمجموعه رومانیایی رنوی فرانسه به تازگی با رونمایی از نسخه 2021 ساندرو استپ‌وی، تحولی عمیق در طراحی و فناوری این کراس‌اوور سایز کوچک اعمال کرد.

به گزارش خودروتک ، ساندرو نه‌تنها در ایران بلکه در بسیاری از بازارهای جهانی نیز خودروی محبوبی به حساب می‌آید. کیفیت معقول، سواری مناسب و مشخصات فنی قابل قبول و البته قیمت مقرون به صرفه، این محصول را تبدیل به گزینه جذاب خانواده‌ها کرده است.

ساندرو برای اولین‌بار سال 2007 رونمایی شد و به سرعت راهی بازارهایی مانند روسیه، مکزیک، آمریکای جنوبی و مصر شد. حضور ساندرو در ایران به پاییز سال 1395 برمی‌گردد. زمانی که پارس خودرو این محصول را با برند رنو مونتاژ می‌کرد.

یک سال بعد از رونمایی ساندرو، دفتر برزیلی رنو اقدام به تولید ویرایش خاصی از این خودرو کرد که با تغییراتی در ابعاد فضایی بیشتر را فراهم کرده بود. این خودرو که ساندرو Stepwey نام داشت بدون تغییر در مشخصات فنی اصلی تصویری از یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت را به نمایش گذاشته بود.

دومین نسل ساندرو نیز سال 2012 روی کار آمد. این رنو تغییراتی گسترده در طراحی آن ایجاد کرده بود. به طوری که طراحی‌اش بیش از هر زمانی دیگر به نسل جدید لوگان یا همان تندر 90 نزدیک شده بود.

رنو اولین‌ فیس‌لیفت ساندرو و ساندرو استپ‌وی را سال 2016 معرفی کرد. تغییرات اغلب محدود به بازطراحی فرم چراغ‌های جلو و عقب و البته اصلاح زوایا می‌شدند. داخل کابین نیز شاهد تغییراتی محسوس بودیم.

با این حال به نظر می‌رسد که مدل 2021 ساندرو استپ‌وی یک سر و گردن از سایر مدل‌های قبلی بالاتر باشد.

بررسی طراحی ساندرو استپ‌وی مدل 2021

کافی است نگاهی به ریزه‌کاری‌های مدل 2021 این خودرو بیندازیم تا به تفاوت‌های فاحش استپ‌وی جدید و سایر مدل‌های پی ببریم. در این خودروی اقتصادی شاهد آن هستیم که چراغ‌های جلو به طرزی جسورانه مدرن‌تر و فضایی شده‌اند. جلوپنجره مدل جدید به لطف المان‌های کروم‌ رنگ اکنون اسپرت‌تر نشان می‌دهند.

مانند مدل‌های قبلی، رنو و داچیا روی نسخه استپ‌وی ساندرو متعلقات ویژه‌ای نصب کرده‌اند. مانند فریم مشکی دور مه‌شکن، LED بزرگ نور روز، اسپویلر جلو، رکاب‌های مشکی و البته ریل سقفی که قابلیت مسافرتی آن را تاکید می‌کند.

در قسمت عقب نیز شاهد هماهنگی چشم‌نوازی بین طراحی چراغ‌های پشتی و جلویی هستیم. بازی زیبای LEDهای جهت‌دار، این محصول را مانند هاچ‌بک‌های داغ اروپایی، جذاب کرده است.

داخل کابین اگرچه اقتصادی بودن استپ‌وی به خوبی حس می‌شود ولی فرانسوی‌ها در تلاش بوده‌اند تا با بهترین طراحی ممکن این خودرو را باب میل جوانان درآورند. کنسول، داشبورد، فرمان و المان‌های پشت آمپر همگی از ابتدا طراحی و بر اساس زبان طراحی جدید شرکت شکل گرفته‌اند.

مشخصات فنی ساندرو استپ‌وی مدل 2021

مطابق با قوانین جدید اتحادیه اروپا، رنو سرانجام پیشرانه توربو دیزل را از خط تولید استپ‌وی حذف کرد. مشتریان مدل 2021 تنها می‌توانند پیشرانه یک لیتری تنفس طبیعی را سفارش دهند. پیشرانه‌ای با 65 اسب‌بخار نیرو. البته شرکت تضمین داده است که به زودی مدل 900 سی‌سی توربوشارژ با 90 اسب‌بخاری قدرت را نیز تولید می‌کند.

جعبه‌دنده‌های قابل سفارش در این خودرو شامل 6 سرعته دستی و CVT خواهند بود. این یعنی دیگر اثری از آن گیربکس 5 سرعته قبلی نخواهد بود.

رنو برای برخی از بازارهای خود ویرایش خاصی از استپ‌وی 2021 را تدارک می‌بیند که با سوخت LPG کار می‌کند. این مدل با مخزنی 50 لیتری قابلیت پیمایشی حدود 1300 کیلومتر را دارد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها