کد خبر : 41799

تویوتا هریر 2021 رونمایی شد (عکس)

تویوتا هریر 2021 رونمایی شد (عکس)

تویوتا به‌صورت رسمی اولین تصاویر و جزئیات از شاسی‌بلند جدید هریر ۲۰۲۱ را منتشر کرد و قرار است از ماه ژوئن ۲۰۲۰ وارد بازار شود.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پس از انتشار تصاویر جاسوسی چند روز پیش تویوتا به‌صورت رسمی اولین تصاویر و جزئیات از شاسی‌بلند جدید هریر ۲۰۲۱ را منتشر کرد.

چهارمین نسل این خودرو قرار است از ماه ژوئن ۲۰۲۰ وارد بازار شود. این خودرو از پلتفرم TNGA استفاده کرده و بنابراین ساختار مشترکی با جدیدترین نسل تویوتا راو ۴ دارد. این در حالی است که دو نسل اول هریر از پلتفرمی مشترک با لکسس RX سود برده بودند.

این پلتفرم جدید باعث می‌شود استحکام پیچشی بدنه بالا رفته و مرکز ثقل هم پایین آید که این امر روی راحتی سواری و پرفورمنس سواری تأثیر مثبت دارد. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع دوبل جناغی بوده و نتیجه آن هم ایجاد سواری مناسب و راحت است.

انتشار اولین تصاویر و جزئیات رسمی تویوتا هریر ۲۰۲۱ جدید

روی آوردن به پلتفرم TNGA همچنین باعث شده هریر از گیربکس دایرکت شیفت CVT و سیستم هیبریدی THS II تویوتا استفاده کند. پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری دینامیک فورس این خودرو قدرت ۱۷۱ اسب بخاری و گشتاور ۲۰۷ نیوتون متری دارد. این پیشرانه به‌صورت استاندارد با گیربکس مذکور کار کرده و با طراحی دیفرانسیل جلوی استاندارد یا چهار چرخ محرک سفارشی نیز همراه می‌شود.

انتشار اولین تصاویر و جزئیات رسمی تویوتا هریر ۲۰۲۱ جدید

سیستم هیبریدی THS II نیز در مدل‌های دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک قابل انتخاب است. در حالت اول یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۱۷۸ اسبی و واحد الکتریکی ۱۲۰ اسبی باهم همراه شده و قدرت ترکیبی ۲۱۸ اسبی را ارائه می‌کنند. مدل چهار چرخ محرک یک پیشرانه ۵۴ اسبی دیگر را نیز به همراه داشته و کل قدرت این مجموعه به ۲۲۲ اسب بخار می‌رسد.

انتشار اولین تصاویر و جزئیات رسمی تویوتا هریر ۲۰۲۱ جدید

هر دو نسخه هیبریدی هریر جدید از گیربکس CVT الکتریک سود می‌برند. هنوز مصرف سوخت این خودرو‌ها اعلام نشده، اما تویوتا ادعا می‌کند هر دو قوای محرکه مصرف سوخت فوق‌العاده‌ای دارند.

انتشار اولین تصاویر و جزئیات رسمی تویوتا هریر ۲۰۲۱ جدید

از نظر ابعاد هم چهارمین نسل هریر افزایش ناچیزی را تجربه کرده به گونه‌ای که طول/عرض آن برابر با ۴۷۴۰/۱۸۵۵ میلی‌متر بوده و فاصله بین محوری نیز به ۲۶۹۰ میلی‌متر رسیده است. البته ارتفاع خودرو با کاهش ۳۰ میلی‌متری به ۱۶۶۰ رسیده تا ظاهر دینامیک‌تری ایجاد شود.

استایل نسل جدید این خودرو به وضوح در ادامه نسل پیشین بوده، اما اسپورت‌تر شده است. از جمله ویژگی‌های برجسته بدنه می‌توان به چراغ‌های LED و عناصر کرومی، سپر جلوی گیرا، خط سقف کوپه مانند و چراغ‌های عقب افقی اشاره کرد.

انتشار اولین تصاویر و جزئیات رسمی تویوتا هریر ۲۰۲۱ جدید

طراحی کابین هم ما را به یاد راو ۴ جدید می‌اندازد، اما این شباهت به معنی کپی‌برداری نیست. کنسول مرکزی در تسلط صفحه لمسی ۱۲.۳ اینچی بوده و داشبورد نیز لوکس‌تر کار شده است.

تویوتا می‌گوید کابین دارای چرم مصنوعی و تریم چوب می‌باشد. سقف پانورامیک نیز جزو ویژگی‌های برجسته کابین هریر ۲۰۲۱ است. این خودروساز ژاپنی مدعی است کابین هریر جدید راحتی و آرامش بیشتری دارد که نتیجه استفاده از متریال جذب کننده صدا و نصب شیشه‌های بهتر می‌باشد.

طبق انتظارات هریر با بسته ایمنی استاندارد تویوتا عرضه می‌شود. این بسته ایمنی شامل سیستم‌های متعددی از جمله سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده در روز و شب و… می‌باشد.

انتشار اولین تصاویر و جزئیات رسمی تویوتا هریر ۲۰۲۱ جدید

دیگر ویژگی پیشرفته این خودرو سونار هوشمند با ترمز پارک است که به پیشگیری از برخورد خودرو در زمان پارک کردن کمک می‌کند. آینه وسط دیجیتال نیز تصاویر جلو و عقب خودرو را ضبط می‌کند. دستیار عبور از پیچ فعال نیز به منظور پیشگیری از کم فرمانی در پیچ‌ها ترمز‌ها را کنترل می‌کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها