کد خبر : 41283

اختصاصی خودروتک؛

نسل جدید نیسان رونیز در راه است

نسل جدید نیسان رونیز در راه است

اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد نیسان در حال توسعه ویرایش 2021 شاسی‌بلند Xterra خود است. خودرویی که مدل قدیمی آن در بازار ایران با نام رونیز شناخته می‌شد. ژاپنی‌ها پیش‌تر قصد داشتند مدل جدید را در سال 2019 رونمایی کنند اما بنا به دلایل فنی این اتفاق نیفتاد. گفته می‌شود مدل جدید اواخر سال جدید میلادی معرفی می‌شود.

به گزارش خودروتک ، نیسان Xterra شاید پرفروش‌ترین شاسی‌بلند نیسان نباشد ولی بی‌تردید یکی از موفق‌ترین تولیدات این شرکت به حساب می‌آید. خودرویی باکیفیت که اساسا برای حضور در بازار آمریکای شمالی طراحی و سال 1999 رونمایی شد.

یکی از دلایل موفقیت اکسترا تنوع پیشرانه‌های آن در سبد فروش بود. به طوری که مشتریان می‌توانستند از بین 4 مدل بنزینی و 2 مدل دیزلی گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند. بهترین ویرایش نسل اول اکسترا نسخه کم‌یاب 3.3 لیتری شش سیلندر Vشکل بود که به طرزی عجیب سوپرشارژ شده بود و 210 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کرد.

نسل دوم با تغییراتی گسترده چه در بحث فنی و چه در زمینه طراحی سال 2005 وارد میدان شد. خودرویی که نیسان ناگهان تصمیم گرفت تنها برای آن یک پیشرانه در نظر بگیرد. قوای محرکه‌ای با حجم 4 لیتری و آرایش شش سیلندر Vشکل. قدرت خروجی این مدل 265 اسب‌بخار بود.

نیسان اکسترا علیرغم سربه‌زیری‌اش همواره با استقبال رسانه‌ها مواجه می‌شد. به طوری که بارها از سوی نشریاتی مانند موتورترند، اتومبیل مگزین، کار اند درایور، ادموندز و 4ویلر به‌‌عنوان خودروی سال برگزیده شده بود.

رونیز در ایران

نیسان از سال 2000 تغییراتی در شاسی و قوای محرکه Xterra اعمال کرد و در برخی از بازارها آن را Paladin نام گذاشت. با شروع دهه 80 میلادی و با توجه به شرایط باز اقتصادی و سیاسی آن روزها، پارس خودرو با نیسان وارد مذاکره شد و امتیاز تولید این خودرو در بازار ایران را کسب کرد.

رونیز سال 82 در ایران با پیشرانه 2.4 لیتری 160 اسب‌بخاری عرضه شد. استقبال از این خودرو عالی بود. با اینکه رونیز وزن و شتابی بالا داشت و حتی جعبه‌دنده آن نیز دستی بود ولی با این حال گزینه مناسبی برای خانواده‌ها و جوانان بود.

نیسان اکسترا 2021

ژاپنی‌ها از سال 2019 تصمیم به عرضه نسل جدید این خودرو گرفته بودند ولی تولید مدل‌های مشابه با پلتفرم‌های جدید مانع از عرضه یک مدل قدیمی می‌شد. تا اینکه اکنون خبر می‌رسد که اکسترای جدید اواخر سال جاری میلادی با یک پلتفرم جدیدتر به عنوان مدل 2021 معرفی خواهد شد. این خودرو رقابت سختی را با تویوتا 4Runner و فورد Bronco خواهد داشت.

درباره مشخصات فنی این خودرو اطلاعات دقیقی در دست نیست. اما شنیده‌ها حاکی از آن است که نیسان قصد دارد یک پیشرانه جدید 2.5 لیتری با جعبه‌دنده 7 سرعته را برای آن تدارک ببیند.

احتمالا این خودرو با قیمت پایه 60 هزار دلار روانه بازار می‌شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها