کد خبر : 36481

اطلاعات جدید از تویوتا لندکروز هیبریدی

اطلاعات جدید از تویوتا لندکروز هیبریدی

وقتی صحبت از لندکروزر می شود، رفتن به دشت و دمن، مسیرهای دشوار و نیاز به قدرت در ذهن متبادر می شود، حالا که تویوتا می گوید می خواهد لندکروزر هیبریدی به بازار بدهد، به ذهن شما چه چیزی متبادر می شود؟

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، وقتی تویوتا گفت که می خواهد نسل جدیدی از لندکروزر را به بازار عرضه کند، ارزش خبری پیدا کرد، اما صبر کنید! به این خبر این نکته را اضافه کنید که در ماه اوت (تقریبا تابستان) لندکروزر با قوای محرکه دورگه [هیبریدی] بنزینی-برقی به بازار می آید. حالا بگویید چه حالی پیدا کرده اید؟

بر اساس وب سایت ژاپنی Best Car Web قرار نیست از زمختی و سرسختی لندکروزر کاسته شود، فقط به جای موتور فعلی آن که 8 سیلندر با گنجایش 5.7 لیتر با 381 اسب بخار توان است قرار شده قوای محرکه خودروی لکسوس ال سی 500اچ و سدان ال اس 500اچ جایگزین شود. هر دو لکسوس، قوای محرکه 6 سیلندر با گنجایش 3.5 لیتر دارند اما به توربوشارژر هم مجهز هستند. توان آن به طور قطع و یقین کمتر است و حدود 354 اسب بخار است. ضمن این که اصلا معلوم نیست سیستم انتقال قدرت این دو لکسوس لاکچری طاقت آفرود و دشت و دمن را داشته باشد.

بنابراین، چنین تصمیمی به معنی کاهش توان [اسب بخار] در این طراحی مجدد است. البته توان آن کاهش یافته اما احتمالا سرعت آن بیشتر خواهد بود. برای آن که قوای محرکه هیبریدی در لندکروزر به کار برده شود، باید حتما وزن کم کند تا جا برای افزایش وزن حاصل از باتری پیدا شود. برای این کار تویوتا از معماری جدیدی استفاده می کند که نام آن را معماری جهانی جدید تویوتا-اف Toyota New Global Architecture-F یا به طور خلاصه TNGA-F گذاشته که در آن اف خلاصه Frame به معنی چارچوب یا بدنه است. در این معماری که در آن پلتفرم جدید طراحی می شود، بدنه و استایل آن  حفظ می شود. البته تویوتا باید در این نسل جدید مراقب باشد که قابلیت ها و دوام این آفرود اسطوره ای لطمه نبیند، چون به دست آوردن چنین ذهنیتی زمان زیادی برده و از بین بردن این اعتماد و شهرت، به مویی بند است.

در مقایسه با تغییرات مکانیکی انقلابی که در طراحی لندکروزر جدید اتفاق افتاده، در طراحی و استایل آن رویکرد بیشتر تحولی است تا انقلابی. به طور خلاصه، این خودروی شاسی بلند SUV تمام قد تویوتا، از لحاظ ظاهر زمخت و از لحاظ استایل نسبتا ساده باقی می ماند.

شاید همه ی این تغییرات به دلیل افت استقبال از این خودرو در بازار آمریکا است. در سال 2019 فقط 4000 دستگاه از این خودرو در بازار آمریکا به فروش رسید. (در سال 2018 هم فقط 3000 دستگاه فروخته شده بود.) اما به هر حال باید تا تابستان صبر کرد و دید این شاسی بلند تمام قد تویوتا در نسل جدید خود چه تغییراتی می کند و آیا از این تغییرات استقبال خواهد شد یا نه.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها