کد خبر : 24452

معرفی نسخه دیزلی آئودی SQ7

معرفی نسخه دیزلی آئودی SQ7

آئودی SQ7 اولین محصول از ساخته‌های گروه فولکس‌واگن بود که در مارس 2016 پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری TDI که به فناوری‌های جدید تجهیز شده را دریافت کرد. پس از آن بود که شاهد عرضه مدل‌هایی همچون بنتلی بنتایگا دیزل، فولکس‌واگن توارگ و آئودی SQ8 با این پیشرانه قدرتمند بودیم. اکنون نوبت به قوی‌ترین نسخه شاسی‌بلند پرچمدار آئودی یعنی مدل Q7 رسیده تا در میانه عمر خود، طراواتی دوباره پیدا کند.

به گزارش خودروتک ، پیشرانه 8 سیلندر این خودرو به لطف گشتاور 900 نیوتن‌متری که در اختیار دارد، از پس هر شرایطی برخواهد آمد.

احتمالاً نیازی به توضیح نیست که مشخصات کلی ظاهری این خودرو همچون نسخه استاندارد Q7 بوده که در حدود یک ماه پیش چهره فیس‌لیفت شده آن معرفی شد. به بیان دیگر، SQ7 نیز از همان چراغ‌های جلو و عقب جدید بهره می‌برد که طرح مشابه آن در سایر محصولات مزین به نشان چهار حلقه دیده می‌شود.

اولین نقطه تمایز چهره آئودی SQ7 با نسخه استاندارد Q7 را می‌توان در جلوپنجره جدید این خودرو مشاهده کرد، جایی که به جای میله‌های تکی از میله‌های دوتایی استفاده شده که همین تغییر به ظاهر کوچک، تفاوت بزرگی در چهره خودرو پدید آورده است.

در نمای عقب، خروجی‌های چهارتایی اگزوز نشانه از این دارد که با مدل استاندارد Q7 طرف نیستید. همچون بسیاری از شاسی‌بلندهای جدید، یک میله فلزی باریک در فاصله میان چراغ‌های عقب نصب شده و این دو را به یکدیگر وصل کرده است. بخشی که شاید بسیاری افراد متوجه وجود آن نشوند، ضربه‌گیر سپر عقب است که همچون پوشش آینه‌های جانبی و برخی قطعات دیگر، به رنگ نقره‌ای مات درآمده است. با پرداخت هزینه بیشتر امکان سفارش پکیج مشکی برای آئودی SQ7 وجود دارد تا این شاسی‌بلند قدرتمند ظاهری خشن‌تر بیابد. علاوه‌براین، آئودی امکان شخصی‌سازی رنگ بدنه را نیز برای خریدار فراهم کرده تا در صورت تمایل اقدام به سفارش رنگی خاص برای بدنه خودروی خود نماید.

آئودی SQ7 مدل 2020

رینگ‌های 20 اینچی با تایرهای 285/45 که برای آئودی SQ7 TDI نصب شده به همراه ترمزهای بزرگتر، ظاهر این خودرو را کاملاً متمایز از نمونه استاندارد ساخته علاوه‌براین که این قطعات اکنون تناسب بیشتری با قدرت پیشرانه این مدل دارند. ابعاد دیسک‌ها در جلو 400 میلی‌متر و در عقب برابر با 370 میلی‌متر بوده که به همراه کالیپرهای قرمز و یا مشکی نصب خواهد شد. البته امکان نصب مجموعه قوی‌تر از جنس کربن سرامیک نیز فراهم شده که به ترتیب در جلو و عقب 420 و 370 میلی‌متری بوده و به همراه کالیپرهای خاکستری عرضه می‌شوند.

پیشرانه آئودی SQ7 فیس‌لیفت همان نمونه هشت سیلندر 4 لیتری TDI است که در همکاری با یک کمپرسور الکتریکی و یک جفت توربوشارژر فعالیت می‌کند. این پیشرانه قدرتمند دیزل قدرتی برابر با 429 اسب‌بخار داشته و 900 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می‌دهد. نکته درخور توجه این‌که حداکثر گشتاور از دور موتور 1250 دور در دقیقه قابل دسترس است. با عنایت به چنین مشخصات فنی، این شاسی‌بلند بزرگ قادر است ظرف 4.8 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. رقم حداکثر سرعت این خودرو نیز برابر با 250 کیلومتر برساعت است.

کابین آئودی SQ7

همچون Q7 مدل 2020، نسخه S نیز کابین به‌روز شده‌ای دارد که دو صفحه نمایش لمسی نصب شده در کنسول مرکزی را می‌توان جزء موارد قابل توجه محسوب کرد. اضافه شدن این نمایشگرها به داشبورد باعث شده بسیاری از دکمه‌های فیزیکی حذف شده به این بخش منتقل شوند که از میان آن‌ها می‌توان به کنترل‌کننده‌های سیستم تهویه اشاره کرد که به صفحه نمایش پایینی انتقال یافته است.

سیستم اطلاعات سرگرمی به کاررفته در آئودی SQ7 جدیدترین نسخه این نرم‌افزار بوده و همچنین به موارد جدیدی مجهز شده که به صورت اختصاصی برای این مدل طراحی شده است. دریافت سفارش برای آئودی SQ7 2020 در بازار اروپا از روزهای آینده آغاز خواهد شد. قیمت پایه این خودرو در آلمان 94,900 یورو بوده که در صورت سفارش نسخه هفت نفره، این رقم به 96,420‌ یورو افزایش خواهد یافت.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها