کد خبر : 17901

اطلاعات رسمی از جنجالی ترین خودروی فولکس واگن

اطلاعات رسمی از جنجالی ترین خودروی فولکس واگن

فولکس واگن در نهایت نام رسمی اولین خودروی تمام برقی خود را اعلام کرد. این خودروی آلمانی با نام ID.3 به فروش می‌رسد.

به گزارش خودروتک ، بر هیچکس پوشیده نیست که شرکت فولکس واگن از اولین خودروی تمام الکتریکی خود در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی می‌کند. این نمایشگاه چند ماه دیگر برگزار می‌شود. این خودرو نمونه تجاری خودروی مفهومی I.D. محسوب می‌شود که در نمایشگاه خودروی پاریس در سال 2016 در معرض دید عموم قرار گرفت. تا به امروز نام رسمی این خودرو اعلام نشده بود.

فولکس واگن امروز به صورت رسمی نام این محصول را اعلام کرد. اولین عضو از خانواده I.D. با نام ID.3 روانه بازار می‌شود. دلایل زیادی برای استفاده از این نام وجود دارد. بر اساس اعلام فولکس واگن، استفاده از این نام نشان‌دهنده این موضوع بوده که ID.3 در سگمنت خودروهای کامپکت قرار می‌گیرد. کلمه ID به معنای طراحی هوشمندانه است.

یکی از اعضای بخش مدیریت بازاریابی برند فولکس واگن، Jurgen Stackmann در رابطه با این خودرو گفته است: این خودرو نشان‌دهنده سومین فصل اصلی از استراتژی ما بوده که اهمیت زیادی برای تاریخچه برند فولکس واگن دارد. با خودروی ID.3 ما از مرکز شروع می‌کنیم، از هسته مرکزی فولکس واگن که بیشترین فروش و تعداد محصولات را در بر می‌گیرد. استفاده از عدد 3 نشان‌دهنده این موضوع است که ما محصولات بالاتر و پایین‌تر از آن را در آینده توسعه خواهیم داد.‌

در حال حاضر امکان پیش خرید فولکس واگن ID.3 در بازارهای اروپایی وجود دارد و تحویل آن از اواسط سال آینده میلادی آغاز خواهد شد. قیمت نسخه پایه این خودرو کمتر از 30 هزار یورو (33600 دلار) در کشور آلمان خواهد بود. در ابتدا، نسخه مخصوص First Edition این محصول با قیمتی کمتر از 40 هزار یورو (44800 دلار) و برد 420 کیلومتر از راه می‌رسد. این خودرو تنها در 30 هزار نمونه تولید می‌شود. تریم پایه این خودرو دارای برد 330 کیلومتر است؛ در حالی که راننده با بالاترین تریم آن می‌تواند تا 550 کیلومتر مسافت را طی کند.

تولید فولکس واگن ID.3 از اواخر سال جاری میلادی آغاز شده و از اواسط سال 2020 در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. در آینده محصولات تمام الکتریکی بیشتری از سوی این شرکت آلمانی وارد بازار می‌شود. از میان این خودروها می‌توان به نمونه‌های تجاری ID. Vizzion، ID. Crozz و ID. Roomzz اشاره کرد.

منبع: جی اس ام

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها