کد خبر : 16934

جک و فولکس واگن در آستانه همکاری مشترک

جک و فولکس واگن در آستانه همکاری مشترک

خودروسازان بزرگ بین المللی حساب ویژه ای روی بازار چین حساب باز کرده اند. با توجه به وجود قوانین سفت و سخت و دیوار بلند تعرفه ها، بسیاری از این خودروسازان با همکاری برندهای بومی اقدام به تاسیس شرکت های مشترک (Joint Venture) نموده و محصولات خود را در خاک این کشور تولید می کنند.

به گزارش خودروتک ، گروه فولکس واگن یکی از خودروسازان مطرحی است که با چند برند چینی همکاری دارد. در کنار FAW و SAIC، این گروه چند ملیتی با کمپانی نام آشنای جک (JAC) نیز وارد همکاری شده و شرکتی مشترک پایه گذاری کرده است.

اگر چه هنوز هیچ مدلی توسط جک فولکس واگن تولید نشده، اما به گزارش رویترز این دو کمپانی در نظر دارند 5.06 میلیارد یوان (معادل 750.8 میلیون دلار) روی مجموعه ای جدید در شهر Hefei سرمایه گذاری کنند.

جک

منبع گزارش رویترز سندی است که توسط یکی از مراجع چینی در اینترنت منتشر شده؛ طبق این سند جک فولکس واگن توانسته تاییدیه های لازم به منظور ساخت کارخانه مخصوص تولید اتومبیل های برقی را از سازمان های زیست محیطی اخذ کند. این کارخانه ظرفیت تولید سالانه 100 هزار خودروی تمام الکتریکی را دارا خواهد بود.

شاخه فولکس واگن در چین با تایید گزارش رویترز، افزوده شرکت جک فولکس واگن اولین محصول خود را به زودی راهی بازار خواهد کرد. یکی از سخنگوهای این جوینت ونچر آلمانی چینی نیز ضمن تایید اخبار مربوط به راه اندازی کارخانه ای جدید برای تولید اتومبیل های برقی، اضافه کرده کراس اوور برقی E20X نخستین خودرویی است که توسط شرکت مشترک مذکور تا پایان سال عرضه خواهد شد.

e07e97ef-vw-jac-sol-e20x

بد نیست اشاره کنیم کراس اوور E20X حدود یک سال پیش در قامت یک مدل مفهومی در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد. این کانسپت با همکاری شرکت سئات توسعه یافته و حامل نشان برند تازه تاسیس SOL است.

گفته می شود پیشرانه الکتریکی  SOL E20X می تواند 116 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این کراس اوور سبز قادر است تا 300 کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد.

f3a713d6-vw-jac-sol-e20x-02

آنطور که خودروساز آلمانی چندی پیش در نمایشگاه خودروی شانگهای خبر داد، برند SOL با همکاری سئات مشغول کار روی پلتفرم اختصاصی خود برای خودروهای برقی کوچک است.

به غیر از تولید مدل های اختصاصی، این برند وظیفه دارد محصولات سئات را تا سال 2020 یا 2021 در چین ارایه کند. ماه گذشته فولکس واگن اعلام کرد در عرض 10 سال آینده 22 میلیون تولید اتومبیل الکتریکی تولید می کند که بیش از پنجاه درصد آنها ساخت چین خواهند بود. این غول خودروساز آلمانی امسال 14 خودروی سبز در پر جمعیت ترین کشور جهان معرفی و عرضه خواهد کرد.


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها