کد خبر : 11253

چهره جدید ولوو XC90 رونمایی شد

چهره جدید ولوو  XC90 رونمایی شد

خودروساز سوئدی ولوو از نسخه به روز رسانی شده ی XC90 رونمایی کرد. فیس لیفت این شاسی بلند با مجموعه ای از فناوری های ایمنی و نیز سیستم جدید بازیابی انرژی به منظور کاهش مصرف سوخت آماده ورود به بازار می شود.

به گزارش خودروتک، خودروساز سوئدی ولوو از نسخه به روز رسانی شده ی XC90 رونمایی کرد. فیس لیفت این شاسی بلند با مجموعه ای از فناوری های ایمنی و نیز سیستم جدید بازیابی انرژی به منظور کاهش مصرف سوخت آماده ورود به بازار می شود.

این برند سوئدی در تلاش برای الکتریکی کردن مدل های خود بوده و در واقع XC90 فاقد سیستم پلاگین هیبریدی مجهز به سیستم بازیابی انرژی جنبشی (Kinetic Energy Recovery System) است.

سیستم نامبرده، انرژی جنبشی ازدست‌رفته در زمان ترمز را جذب و ذخیره می‌کند. در زمان نیاز به قدرت بیشتر، این انرژی گرفته می‌شود و به افزایش قدرت و شتاب خودرو کمک می‌کند.

طبق اعلام ولوو، این سیستم مصرف سوخت و انتشار گازهای خروجی را به میزان 15 درصد کاهش می دهد.

نمای خارجی این شاسی بلند ولوو دچار تغییرات زیادی نشده و تنها می توان از طراحی مقعر جلو پنجره ای، رنگ بندی بدنه و رینگ های آلیاژی جدید نام برد.

خودروساز ولوو همچنان تمایل دارد تا در خط مقدم تولید کننده خودروهای ایمن قرار بگیرد و به همین منظور از تجهیز ولوو XC90 فیس لیفت به سیستم Mitigation خبر داده است.

این سیستم پیش از این در مدل XC60 استفاده شد و در واقع یک سیستم هشدار ترافیک است که در صورت لزوم می تواند منجر به ترمز خودکار خودرو شود.

ولوو برنامه های زیادی برای مقابله با آلودگی هوا دارد و پیش بینی می شوداز اولین خودروسازهای پیشرو در این مقوله باشد. لازم به ذکر است که محصولاتی نظیر ولوو XC90 و XC60 در بازار ایران موجود بوده و داتیس خودرو تنها نماینده رسمی هایکو در ایران به ارائه خدمات پس از فروش محصولات ولوو می پردازد.

منبع: میهن صنعت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها