کد خبر : 10481

مدل جدید میتسوبیشی ASX آمد

مدل جدید میتسوبیشی ASX آمد

بعد از گردهمایی آمریکایی‌ها در نمایشگاه شیکاگو 2019، وقت آن است که ژنو سوئیس میزبان هیجان‌انگیزترین خودروهای دنیا شود. یکی از بهترین شگفتی‌های این دوره به طور حتم نسخه 2020 میتسوبیشی ASX خواهد بود.

به گزارش خودروتک، زبان گرافیکی این خودرو در نگاه اول الگوبرداری است از اوتلندر است ولی در واقعیت ASX گویشی جسورتر از برادر بزرگ‌تر خود دارد.

ماه آینده در ژنو 2019 شاهد تغییراتی انقلابی در کراس اور جمع‌وجور و دوست‌داشتنی ژاپنی‌ها خواهیم بود. میتسوبیشی می‌گوید فیس‌لیفت جدید این خودرو با «تغییراتی بزرگ» همراه خواهد بود. حتی اگر شرکت روی این واژه تاکید نمی‌کرد هم از روی چهره عجیب و غریب آن هم می‌شد این تحول گسترده را مشاهده کرد.

این فیس‌لیفت در برابر آنچه پیش‌تر در مدل‌های RVR و Outlander Sport (اسامی دیگر این خودرو در بازار آسیا و آمریکا) حقیقتاً قابل مقایسه نیست. در واقع ASX جدید پیرو جریان مدرن طراحی و مهندسی میتسوبیشی است که پیش‌تر روی مدل جدید اکلیپس کراس دیده بودیم. زبان گرافیکی این خودرو در نگاه اول الگوبرداری است از اوتلندر است ولی در واقعیت ASX گویشی جسورتر از برادر بزرگ‌تر خود دارد.

طراحی پویای آن حس و حال خودروهای اسپرت را دارد. به‌ویژه جلوپنجره استیل و مه‌شکن‌های LED برجسته‌اش. آشناترین بخش این فیس‌لیفت زیبا چراغ‌های عقبی هستند که آن‌ها نیز به فرمی عمیق تغییر کرده‌اند. تقارن زیبای سپرهای عقب با جلو، ASX را از یک کراس اور محافظه‌کار تبدیل به یک جوان‌گرای محض کرده است. میتسو می‌گوید برای اولین‌بار است که از سه رنگ جدید قرمز Diamond‌، نارنجی Sunshine و قهوه‌ای Oak‌ استفاده می‌کند.

این تغییرات سنگین تنها مربوط به طراحی نیست. حضور یک سیستم رابط کاربری هوشمند که از طریق نمایشگری 8 اینچی قابل دسترس است، نوید دنیای جدید این خودروساز ژاپنی را می‌دهد. روی محصول جدید سیستم مسیریاب و نقشه‌خوان TomTom تعبیه شده که مقاصد موردنظر را بر حسب میزان سوخت موجود در باک تعیین می‌کند.

مدل 2020 میتسوبیشی ASX دارای یک پیشرانه جدید 2 لیتری MIVEC است که به راحتی می‌تواند 148 اسب‌بخار قدرت و 195 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نکته هیجان‌انگیز اینجاست که پیشرانه آمریکایی پسند یعنی 2.4 لیتری 168 اسب‌بخاری از این به بعد روی همه مدل‌ها نصب می‌شود. حسب انتخاب مشتری می‌توان روی این خودرو جعبه‌دنده 5 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک نصب کرد. البته نمونه سنتی CVT‌ تمام اتوماتیک نیز هم‌چنان موجود است. همانند گذشته سیستم انتقال قدرت می‌تواند به دو صورت چهار چرخ محرک و دیفرانسیل جلو انتخاب شود.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها