کد خبر : 57122

لغو افزایش فصلی قیمت کارخانه خودرو موقت یا دائمی شد؟

لغو افزایش فصلی قیمت کارخانه خودرو موقت یا دائمی شد؟

یکی از تصمیمات قیمتی امسال برای خودرو دیروز با اعلام رئیس شورای رقابت به حالت تعلیق درآمد. تا قبل از امسال رویه به این صورت بود که قیمت خودرو در کارخانه سالی یک بار افزایش می یافت. اما امسال این تجدید ارزیابی در بازه های زمانی سه ماهه انجام شد. سیاستی که فعلا متوقف شده است.

به گزارش خودروتک، قیمت خودرو در کارخانه، امسال در بهار، تابستان و پاییز با افزایش قیمت و حرکت به سمت واقعی سازی قیمت خودرو با توجه به واقعیت های هزینه تولید مواجه شد. با این حال اعلام قیمت فصلی خودرو برای زمستان منتفی شد و دعوتنامه تحویل خودرو در زمستان 99 هم قیمت فصل پاییز خواهد بود.

اما آیا افزایش فصلی قیمت خودرو در کارخانه به طور کامل کنار گذاشته شده یا این تصمیم موقت است؟ شاید بهترین پاسخ به این پرسش این باشد که بگوییم این یک تصمیم موقت با احتمال تداوم است.

رضا شیوا رئیس شورای رقابت، در تشریح علت این تصمیم این مساله را ذکر کرد که تورم بخشی صنعت خودرو در پاییز به دلیل کاهش نرخ ارز و تغییر شرایط دیگر، چندان قابل ملاحظه نبوده است و به همین دلیل با هدف حفظ آرامش بازار خودرو، تصمیم به عدم افزایش قیمت کارخانه خودرو گرفته شده است.

رئیس شورای رقابت اما در ادامه اظهارات خود این احتمال را نیز داده که بازه زمانی تغییر قیمت‌ها از حالت فصلی به شش ماه یا یک‌سال یکبار تغییر کند. این تصمیم گویا هنوز قطعی نشده، اما اگر شورای رقابت در آینده (آن طور که شیوا گفته) آن را به اجرا دربیاورد، سرعت زیاندهی خودروسازان دوباره تشدید خواهد شد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها