کد خبر : 43725

شمارش معکوس برای توقف تولید پژو 405

شمارش معکوس برای توقف تولید پژو 405

با آغاز توقف تولید پراید روند خداحافظی با محصولات قدیمی در صنعت خودرو کشور عملا آغاز شد و حالا نوبت به پژو 405 می رسد تا با خط تولید دیرپای خود در ایران خودرو خداحافظی کند.

به گزارش خودروتک، توقف تولید پژو 405 قرار است در کمتر از یک ماه دیگر اجرایی شود. پیش از این گفته می شد که توقف تولید پژو 405 در تابستان امسال اجرایی می شود اما اکنون قرار است این اتفاق در خرداد ماه رخ دهد.

این خبر را سردار کمال هادیانفر اعلام کرد. با اعلام رئیس پلیس راهور ناجا، پژو ۴۰۵ نهایتا تا یک ماه دیگر از چرخه تولید حذف خواهد شد تا قبل از پراید ۱۳۱، با خودروسازی کشور وداع کند.بنابر گفته سردار کمال هادیانفر، با توجه به تعهدات ایران‌خودرو، تولید پژو ۴۰۵ از اواخر خرداد امسال متوقف خواهد شد.

اما نکته عجیب در برنامه توقف تولید پژو 405 این است که از دو مدل GLX و SLX تنها تولید اولی متوقف می شود، حال آنکه این دو خودرو از نظر فنی تفاوت چندانی با هم ندارند. به نظر می رسد یک دلیل این مساله جلوگیری از حذف ناگهانی یک محصول پرتیراژ از خطوط تولید ایران خودرو باشد و به مرور زمان تولید پژو 405 SLX نیز با جایگزینی تیراژ آن با دیگر خودروها متوقف شود.

به هر حال توقف تولید پژو 405 GLX را باید به فال نیک گرفت چرا که فضا برای تمرکز ایران خودرو روی محصولات به روز و کیفی فراهم می شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها