کد خبر : 75341

قیمت لاماری ایما چند | رقیب دیگنیتی آماده ورود به بازار شد

قیمت لاماری ایما چند | رقیب دیگنیتی آماده ورود به بازار شد

در حالی که هنوز قیمت لاماری ایما به طور رسمی اعلام نشده است به نظر می رسد فروش لاماری ایما از هفته اول ادیبهشت 1401 آغاز شود. با این حال حدود قیمت لاماری ایما تقریبا مشخص شده است.

به گزارش خودروتک، لاماری ایما اولین خودرو از برند لاماری به حساب می آید. لاماری برند خودرویی است که توسط آرین موتور معرفی شده است. لاماری ایما از نظر طراحی در ردیف زبان طراحی خودروسازان چینی به حساب می آید. لاماری ایما به زودی به بازار ایران عرضه می شود. به نظر می رسد لاماری ایما با قیمتی رقابتی وارد بازار شود. مشخصات و قیمت لاماری ایما را در ادامه می خوانید.

قیمت لاماری ایما

خودرو لاماری ایما محصول جدید آرین موتور از نظر طراحی در ردیف نسل جدید طراحی خودروهای چینی به حساب می آید. به همین دلیل از ظاهری زیبا و مد روز برخوردار است. این مساله می تواند این ذهنیت را ایجاد کند که قیمت این خودرو از سوی نمایندگی در ردیف خودروهای میلیاردی در نظر گرفته شود. به ویژه که در سال 1400 خودروهای چینی سد قیمت کارخانه میلیاردی را هم شکستند که البته حواشی و واکنش های منفی زیادی در سطح متقاضیان خودرو هم در پی داشت.

قیمت لاماری ایما زیر یک میلیارد

اما آنچه از گوشه و کنار و منابع نزدیک به این شرکت شنیده می شود این است که قیمت لاماری ایما قرار نیست میلیاردی در نظر گرفته شود. علت آن هم حفظ قابلیت رقابتی این خودرو در برابر رقبا است. رقبایی که به نظر می رسد مهمترین آنها خودرو دیگنیتی بهمن موتور باشد.

استفاده از مشخصات موتوری و فنی کم و بیش شبیه هم در خودروهای چینی عرضه شده در بازار ایران موجب شده تا آنها از نظر مصرف کنندگان برتری فنی خاصی بر یکدیگر نداشته باشند و همه چیز در بازار رقابت به طراحی و قیمت باز می گردد.

خودرو دیگنیتی یکی از زیباترین چینی های عرضه شده در بازار ایران از نظر طراحی بیرونی است و اکنون لاماری با طراحی جذاب خود رقیبی برای این خودرو خواهد بود. پیش بینی می شود قیمت لاماری ایما در بازار در محدوده قیمت دیگنیتی قرار بگیرد.

با خودرو لاماری ایما آشنا شوید

آرین موتور در دور جدید فعالیت خود مسیر تولید خودرو را در پیش گرفته و خودرو لاماری ایما را در داخل کشور تولید می کند. اگر نام لاماری ایما را در اینترنت جستجو کنید شاید غیر از مطالب فارسی زبان به منبع قابل ملاحظه ای نرسید اما اگر دانگ فنگ T5 اوو را جستجو کنید آنوقت ماجرا متفاوت می شود.

خودرو لاماری ایما چه خودرویی است؟

خودرو لاماری اوو نسخه ای از خودرو دانگ فنگ T5 اوو است که در برخی بازارها مانند ویتنام با نام خودرو فورتینگ T5 اوو هم عرضه شده و شناخته می شود. می گوییم نسخه ای از این خودرو چون برخی شنیده ها حاکی از آن است که این خودرو برای عرضه در ایران احتمالا تغییراتی داشته باشد و ممکن است از نظر جزئیات ظاهری و داخلی دقیقا شبیه به دانگ فنگ T5 اوو نباشد. 

عکس خودرو لاماری ایما دانگ فنگ T5 اووبا این حال آنچه در نگاه اول در مورد این خودرو به چشم می آید و لاماری اوو هم از آن مستثنی نخواهد بود، این است که طراحی کلی بدنه این خودرو یک کپی از خودرو پورشه ماکان است و البته طراحان نیم نگاهی هم در نمای جلو خودرو یعنی چراغ ها و جلو پنجره به مازراتی لوانته داشته اند!

استفاده از الگوی طراحی پورشه و مازراتی در نهایت موجب بوجود آمدن یک طراحی چشم نواز شده است حتی اگر علاقمند به خودروهای چینی هم نباشیم ظاهر اسپرت و گیرای لاماری ایما را نمی توانیم انکار کنیم. هر چند باید حواسمان باشد که اگر روزی این خودرو را خریدیم در نهایت پورشه ماکان هم سوار نشده ایم!

عکس خودرو لاماری ایما دانگ فنگ T5 اوومشخصات فنی خودرو لاماری ایما

اینکه لاماری ایما در بازار ایران با چه مشخصاتی عرضه شود به طور دقیق مشخص نیست اما از آنجا که در دیگر بازارها تنها با یک موتور عرضه شده احتمالا در ایران نیز از همان موتور استفاده می شود. اگر تصور می کنید که لاماری ایما هم به مانند بسیاری دیگر از خودروهای چینی موتور 1500 سی سی توربو دارد باید بگوییم که دقیقا درست حدس زده اید.

موتور 4 سیلندر لاماری ایما می تواند 192 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور تولید کند که قدرت قابل قبولی به حساب می آید. این خودرو گیربکس دستی هم دارد که بعید است در بازار ایران عرضه شود و مدل گیربکس اتوماتیک آن خود دو نوع است که یکی CVT بوده و دیگری دو کلاچه 7 سرعته است.

مصرف سوخت این خودرو با این موتور 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر ترکیبی است و شتاب صفر تا 100 کیلومتر آن 9.5 ثانیه ذکر شده است.

این خودرو تک دیفرانسیل بوده و چرخ های محرک آن در جلو قرار دارند.

عکس خودرو لاماری ایما دانگ فنگ T5 اووقیمت لاماری ایما چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت لاماری اوو در بازار ایران باید تا رونمایی رسمی این خودرو صبر کرد اما در دیگر بازارها برحسب آپشن و گیربکس آن بین 16 هزار و 300 تا 21 هزار 400 دلار قیمت دارد. با نرخ کنونی دلار یعنی کف قیمت این خودرو 456 میلیون و سقف قیمت آن 596 میلیون تومان است.

البته احتمال اینکه لاماری اوو در بازار ایران وارد باشگاه خودروهای چینی میلیاردی شود زیاد است و باید امیدوار بود قیمتگذاری آن به مانند برخی دیگر از خودروهای چینی که اخیر رونمایی شدند نجومی نباشد!

عکس خودرو لاماری ایما دانگ فنگ T5 اووعکس خودرو لاماری ایما دانگ فنگ T5 اووعکس خودرو لاماری ایما دانگ فنگ T5 اوو

عکس خودرو لاماری ایما دانگ فنگ T5 اوو

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها