کد خبر : 72631

خودرو لاماری ایما با ترکیبی از پورشه و مازراتی در راه بازار ایران + عکس Lamari Car

خودرو لاماری ایما با ترکیبی از پورشه و مازراتی در راه بازار ایران + عکس Lamari Car

آرین موتور که روزگاری نه چندان دور خودروهای میتسوبیشی را در بازار ایران عرضه می کرد به زودی به سیاق دیگر نمایندگی های خودرو آماده عرضه یک خودرو چینی به بازار می شود. خودرویی که کراس اوور که لاماری ایما نام دارد و قرار است آخر این هفته به طور رسمی رونمایی شود.

به گزارش خودروتک، آرین موتور در دور جدید فعالیت خود مسیر تولید خودرو را در پیش گرفته و خودرو لاماری ایما را در داخل کشور تولید می کند. اگر نام لاماری ایما را در اینترنت جستجو کنید شاید غیر از مطالب فارسی زبان به منبع قابل ملاحظه ای نرسید اما اگر دانگ فنگ T5 اوو را جستجو کنید آنوقت ماجرا متفاوت می شود.

خودرو لاماری ایما چه خودرویی است؟

خودرو لاماری اوو نسخه ای از خودرو دانگ فنگ T5 اوو است که در برخی بازارها مانند ویتنام با نام خودرو فورتینگ T5 اوو هم عرضه شده و شناخته می شود. می گوییم نسخه ای از این خودرو چون برخی شنیده ها حاکی از آن است که این خودرو برای عرضه در ایران احتمالا تغییراتی داشته باشد و ممکن است از نظر جزئیات ظاهری و داخلی دقیقا شبیه به دانگ فنگ T5 اوو نباشد. 

عکس خودرو لاماری ایما دانگ فنگ T5 اوو

با این حال آنچه در نگاه اول در مورد این خودرو به چشم می آید و لاماری اوو هم از آن مستثنی نخواهد بود، این است که طراحی کلی بدنه این خودرو یک کپی از خودرو پورشه ماکان است و البته طراحان نیم نگاهی هم در نمای جلو خودرو یعنی چراغ ها و جلو پنجره به مازراتی لوانته داشته اند!

استفاده از الگوی طراحی پورشه و مازراتی در نهایت موجب بوجود آمدن یک طراحی چشم نواز شده است حتی اگر علاقمند به خودروهای چینی هم نباشیم ظاهر اسپرت و گیرای لاماری ایما را نمی توانیم انکار کنیم. هر چند باید حواسمان باشد که اگر روزی این خودرو را خریدیم در نهایت پورشه ماکان هم سوار نشده ایم!

عکس خودرو لاماری ایما دانگ فنگ T5 اوو

مشخصات فنی خودرو لاماری ایما

اینکه لاماری ایما در بازار ایران با چه مشخصاتی عرضه شود به طور دقیق مشخص نیست اما از آنجا که در دیگر بازارها تنها با یک موتور عرضه شده احتمالا در ایران نیز از همان موتور استفاده می شود. اگر تصور می کنید که لاماری ایما هم به مانند بسیاری دیگر از خودروهای چینی موتور 1500 سی سی توربو دارد باید بگوییم که دقیقا درست حدس زده اید.

موتور 4 سیلندر لاماری ایما می تواند 192 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور تولید کند که قدرت قابل قبولی به حساب می آید. این خودرو گیربکس دستی هم دارد که بعید است در بازار ایران عرضه شود و مدل گیربکس اتوماتیک آن خود دو نوع است که یکی CVT بوده و دیگری دو کلاچه 7 سرعته است.

مصرف سوخت این خودرو با این موتور 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر ترکیبی است و شتاب صفر تا 100 کیلومتر آن 9.5 ثانیه ذکر شده است.

این خودرو تک دیفرانسیل بوده و چرخ های محرک آن در جلو قرار دارند.

عکس خودرو لاماری ایما دانگ فنگ T5 اوو

قیمت لاماری ایما چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت لاماری اوو در بازار ایران باید تا رونمایی رسمی این خودرو صبر کرد اما در دیگر بازارها برحسب آپشن و گیربکس آن بین 16 هزار و 300 تا 21 هزار 400 دلار قیمت دارد. با نرخ کنونی دلار یعنی کف قیمت این خودرو 456 میلیون و سقف قیمت آن 596 میلیون تومان است.

البته احتمال اینکه لاماری اوو در بازار ایران وارد باشگاه خودروهای چینی میلیاردی شود زیاد است و باید امیدوار بود قیمتگذاری آن به مانند برخی دیگر از خودروهای چینی که اخیر رونمایی شدند نجومی نباشد!

عکس خودرو لاماری ایما دانگ فنگ T5 اوو

عکس خودرو لاماری ایما دانگ فنگ T5 اوو

عکس خودرو لاماری ایما دانگ فنگ T5 اوو

عکس خودرو لاماری ایما دانگ فنگ T5 اوو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها