کد خبر : 74816

میتسوبیشی کلت 2023 رقیب رنو ساندرو خواهد بود

میتسوبیشی کلت 2023 رقیب رنو ساندرو خواهد بود

"کلت" نام خودرویی است که در سال ۱۹۶۲ تولید شد؛ اکنون برای سال ۲۰۲۳، میتسوبیشی بنا دارد این خودرو را به روز کند. در واقع، این هاچ بک ساب کامپکت درست در زمان جشن گرفتن شصتمین سالگرد کلت ۶۰۰ ، به اروپا باز می‌گردد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مشخصات فنی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما میتسوبیشی می‌گوید که کلت ۲۰۲۳ بر روی پلت فرم CMF-B سوار خواهد شد. این بدان معناست که سوپرمینی پنج در از نظر مکانیکی با رنو کلیو و نیسان میکرا و تا حدودی با داچیا ساندرو مرتبط خواهد بود.

به نظر می‌رسد که کلت کاملاً جدید مانند دیگر نسخه های تولیدی، دستگیره‌های در‌های عقب را به صورت مخفی و در نزدیکی ستون C نصب کرده است. نشان «Hybrid EV» روی درب جلو نشان می‌دهد که یک پیشرانه الکتریکی برای دریچه‌ بخش B در نظر گرفته شده است؛ این احتمالاً همان تنظیماتی است که در Clio E-Tech Hybrid استفاده می‌شود که در آن یک موتور بنزینی ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با یک موتور الکتریکی کار می‌کند تا در مجموع ۱۴۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

انتظار می‌رود یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۹.۹ ثانیه در مسیر تا ۱۸۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند. در اصل، کلت برای میتسوبیشی همان چیزی است که کلیو برای رنو است.

این خودرو میتسوبیشی برای بازار اروپا نه تنها بر روی پلت فرم‌های رنو سوار خواهند شد، بلکه توسط این شرکت با نشان الماس ساخته خواهند شد. این کراس اوور کوچک برای اولین بار در اوایل سال آینده و کلت در پاییز ۲۰۲۳ وارد بازار می‌شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها