کد خبر : 38396

نسل جدید جنسیس G80 به ژنو می آید

نسل جدید جنسیس G80 به ژنو می آید

جنسیس G80 جدید در کابین خود میزبان یک کیلومترشمار دیجیتال به همراه نمایشگری عریض برای سیستم سرگرمی و اطلاعات خواهد بود.

به گزارش خودروتک به نقل از جی اس ام ، به تازگی شایعه‌ای توسط The Korean Car Blog در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته که به رونمایی از نسل جدید جنسیس G80 در ماه آینده میلادی در نمایشگاه خودروی ژنو 2020 اشاره می‌کند. اطلاعات جنسیس G80 توسط منابعی از گروه هیوندای موتور به دست این رسانه کره‌ای رسیده است. گفته شده جنسیس G80 ابتدا در سپتامبر سال جاری میلادی وارد بازار کره جنوبی می‌شود و سپس خریداران در کشورهای دیگر به آن دسترسی پیدا می‌کنند. تا به امروز چندین تصویر جاسوسی از جنسیس G80 لوکس در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته که باعث شده رندرهای آن به اینترنت راه پیدا کند.

نسل جدید جنسیس G80 شباهت زیادی به نسل کنونی خود ندارد. همانند کراس اوور GV80، چراغ‌های جلوی این خودروی سدان به صورت جداگانه طراحی شده‌اند. در بخش جلویی شاهد حضور 4 ردیف چراغ LED باریک خواهیم بود. علاوه بر چراغ‌ها، یک جلو پنجره غول پیکر نیز خودنمایی می‌کند. انتظار می‌رود در بخش پشتی نیز شاهد این سبک طراحی باشیم و 4 ردیف چراغ LED در این بخش قرار بگیرد. با توجه به طراحی ظاهری مشابه با جنسیس GV80، احتمالا طراحی کابین آن نیز شباهت زیادی به اولین کراس اوور جنسیس داشته باشد.

گمانه زنی درباره طراحی

جنسیس G80 جدید در کابین خود میزبان یک کیلومترشمار دیجیتال به همراه نمایشگری عریض برای سیستم سرگرمی و اطلاعات خواهد بود. یک صفحه نمایش جداگانه برای کنترل سیستم تهویه مطبوع آن درنظر گرفته خواهد شد. در کابین شاهد استفاده از چوب، چرم و فلز برس خورده خواهیم بود. جنسیس قصد دارد کابین لوکسی را برای سرنشینان فراهم کند. موتورهای مورد استفاده در این خودرو نیز از جنسیس GV80 قرض گرفته خواهد شد. با توجه به این موضوع، خریداران می‌توانند نسل جدید جنسیس G80 را با موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژ با امکان تولید 300 اسب بخار قدرت و یا موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری توربوشارژ با امکان تولید 370 اسب بخار قدرت سفارش دهند.

فرقی نمی‌کند این خودروی کره‌ای را با چه موتوری سفارش دهید، جنسیس برای تمام آن‌ها گیربکس 8 سرعته خودکار درنظر می‌گیرد. خریداران می‌توانند آن را به صورت محور عقب و یا مجهز به سیستم چهار چرخ محرک سفارش دهند. این احتمال وجود دارد که نسل جدید جنسیس G80 پیش از پایان سال جاری میلادی وارد بازار ایالات متحده آمریکا شود. بر اساس گزارش The Korean Car Blog، مدل تمام الکتریکی جنسیس G80 سال 2021 از راه می‌رسد. در حال حاضر جنسیس واکنشی نسبت به این گزارش از خود نشان نداده است؛ با این حال می‌تواند این گزارش صحت داشته باشد.

حذف موتور هشت سیلندر

به گزارش کلیک ، بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی Car and Driver منتشر شده، مدیر عامل جنسیس به این موضوع اشاره کرده که نسل دوم جنسیس G80 در بالاترین نسخه خود همچنان دارای یک موتور 6 سیلندر خواهد بود.

در حالی که موتور Tau V8 از این خودروی کره ای حذف می شود، تا چندین سال آینده شاهد استفاده از آن در نسخه فیس لیفت جنسیس G90 خواهیم بود. در حال حاضر این موتور همراه با نسخه فیس لیفت جنسیس G90 در کشور کره جنوبی به فروش می رسد.

این موتور 8 سیلندر تنفس طبیعی قادر به تولید 420 اسب بخار قدرت است. به نظر می رسد این نمونه، آخرین موتور 8 سیلندر تولیدی این برند باشد. جنسیس دیگر علاقه ای به سرمایه گذاری روی موتورهای 8 سیلندر ندارد.

جنسیس از کجا آمد؟

جنسیس G80 مدل سال 2018 میلادی خودرویی است در کلاس بدنه خودروهای سدان سایز بزرگ که اولین بار در سال 2016 توسط بخش خودروهای لوکس شرکت خودرو سازی کره‌ای هیوندای (Hyundai) با نام جنسیس (Genesis) تولید و به بازارهای جهانی عرضه شده است.

این خودرو در واقع مدل جدیدی از خودروی هیوندای جنسیس بود که مابین سال‌های 2008 تا 2013 میلادی در نسل اول و 2013 تا 2016 میلادی در خط تولید این شرکت قرار داشت. هیوندای جنسیس در بازار خودروی ایران نیز حضور داشت و توانست با جذب خریداران خودروهای لوکس که مایل به پرداخت ارقام بالا و نجومی خودروهای ب ام و سری 7 و مرسدس بنز کلاس E را نداشتند به خود جذب نماید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها