کد خبر : 9142

جنسیس قید رقابت با ب ام و را زد

جنسیس قید رقابت با ب ام و را زد

پس از تبدیل جنسیس به یک برند مستقل در سال 2015، هیوندای تصمیم گرفت به مصاف خودروسازان رده بالای آلمانی رفته و با شرکت هایی مثل مرسدس بنز، ب ام و و آئودی رقابت کند.

به گزارش خودروتک، تاکنون سه مدل سدان تحت برند جنسیس عرضه شده اند که عبارتند از G80، G70 و G90. این سه خودرو به ترتیب رقیب سری 3، سری 5 و سری 7 ب ام و محسوب می شوند.

سدان کامپکت G70 که شهریورماه 1396 معرفی شد، توانسته از اکثر بررسی ها سربلند بیرون آمده و نظر مثبت نشریات مختلف را جلب کند. این اتومبیل کره ای چنان عملکرد تحسین برانگیزی داشته که چندی پیش نشریه معتبر موتور ترند آن را به عنوان خودروی سال 2019 برگزید.

7f7c9f0e-2019-genesis-g70-2

با توجه به این موضوع و صحبت های آقای مایک اوبراین (Mike O’Brien) معاون ارشد دپارتمان توسعه محصول جنسیس در آمریکا شایعاتی شکل گرفته بود مبنی بر اینکه این برند لوکس با توسعه نسخه قوی تر از G70 خود را برای رویارویی با ب ام و M3 آماده می کند؛ اما اخیرا آقای مانفرد فیتزگرالد (Manfred Fitzgerald) مدیرعامل جنسیس در مصاحبه با نشریه Car and Driver به این شایعات پایان داده و گفته که فلسفه تولید مدل های N هیوندای در برند لوکس جنسیس فعلا تکرار نخواهد شد.

8985dc2f-2019-genesis-g70-00

به اعتقاد آقای فیتزگرالد برند نوپای جنسیس ابتدا باید پایه های خود را محکم نموده و بر روی اصول اولیه تاکید کند. وی هدف کوتاه مدت جنسیس را توسعه مدل های شاسی بلند و تنوع بخشیدن به محصولات اعلام کرده است.

چنانچه پیگیر اخبار مربوط به برند لوکس کره ای ها بوده باشید، حتما می دانید که کراس اوور GV80 سال آینده معرفی خواهد شد، پس از آن و در سال 2021 هم یک کراس اوور کوچک به جمع محصولات جنسیس اضافه می شود.

گسترش شبکه نمایندگی ها در ایالات متحده قبل از معرفی مدل های جدید، یکی از اقداماتی است که جنسیس شدیدا بر روی آن تمرکز نموده است. این کمپانی در نظر دارد تعداد نمایندگی های خود در آن سوی دنیا را به رقمی بین 300 الی 350 برساند.

2018-genesis-g70

آقای فیتزگرالد در ادامه صحبت های خود افزوده: این برند روز به روز تکامل پیدا می کند. ما به دنبال شرکایی هستیم که به برند جنسیس ایمان دارند. ما نباید برای رسیدن به خط پایان عجله داشته باشیم.

manfred fitzgerald genesis

اگر چه حرف های آقای فیتزگرالد ممکن است علاقه مندانی را که منتظر رقیبی برای ب ام و M3 با نشان جنسیس بودند، ناامید کند، اما فراموش نکنیم که مدیرعامل این برند از لامبورگینی به گروه هیوندای نقل مکان کرده و با دنیای اتومبیل های اسپرت به هیچ وجه بیگانه نیست. با این حساب چنانچه روزی تصمیم کره ای ها عوض شود، شاید کسی نتواند بهتر از آقای فیتزگرالد برای ب ام و M3 رقیب بتراشد.


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها