کد خبر : 81135

وام فوری و تسهیلات ویژه برای زنان خانه دار | وام فوری 100 میلیونی و بدون سپرده برای این افراد

وام فوری و تسهیلات ویژه برای زنان خانه دار | وام فوری 100 میلیونی و بدون سپرده برای این افراد

معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گروه‌های کم‌برخوردار را به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم دولت در دستور کار قرار داده است.

وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده.امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند. مجلس طرح وام فوری ازدواج را تصویب کرد.

انسیه خزعلی در همایش روز جهانی زن روستایی و ششمین همایش نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار افزود: سال گذشته در همین زمان صندوق کارآفرینی امید وعده وام ازدواج زوجین روستایی دهه ۶۰ را داد که امیدواریم اکنون نیز این مهم عملیاتی شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: طبق آمار‌ها تجرد دختران روستایی بسیار بیشتر از زنان شهری است و نیاز است که پشتیبانی‌های لازم را برای ازدواج در روستا و تحکیم خانواده داشته باشیم که البته این مهم سال گذشته مصوب شد تا تسهیلات ویژه‌ای برای زوجین روستایی اختصاص یابد.

تسهیلات دولت به زنان کارآفرین

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وی اضافه کرد: براساس آمار سال ۹۵، حدود ۱۰ میلیون نفر از زنان در روستا زندگی می‌کنند که میانگین سن ازدواج آن‌ها ۲۳ سال است که به دلیل تجردی که وسعت گرفته نیازمند پشتیبانی‌های جدی فرهنگی و اقتصادی است.

خزعلی ادامه داد: اکنون ۶۵ درصد زنان روستایی دارای همسر هستند که بخشی به دلیل فوت همسر و طلاق و ۲۶ درصد تجرد‌های قطعی داریم.

وی با تاکید براینکه سواد، آموزش، بهداشت و پشتیبانی از زندگی خانوادگی زنان را در اولویت‌های مسائل زنان قرار داده ایم افزود: بیش از ۹۰ درصد در سطح کشورباسواد داریم، اما این سهم در روستا‌ها و عشایر پایین است که برنامه ویژه‌ای برای زنان روستایی و عشایری و بازماندگان از تحصیل خواهیم داشت و اعتبارات ویژه‌ای برای این بخش تصویب کرده ایم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: با اجرای طرح جدیدی قرار است بازماندگان از تحصیل ریشه کن شوند.

وی درخصوص حضور زنان در روستا‌ها افزود: حضور زنان در روستا‌ها علاوه بر جلوگیری از مهاجرت موجب ماندگاری و پویایی روستا‌ها و پایدرای امنیت غذایی می‌شود که امیدواریم با پشتیبانی‌های لازم این ماندگاری را سبب شویم.

خزعلی در بخش صندوق‌های خرد روستایی هم اظهار داشت: معاونت زنان تسهیلاتی را در ۱۹ استان به کارآفرینانی ارایه داد تا زنان را تحت پوشش قرار دهند و برای مسکن زوجین دهه ۶۰ گام‌هایی خواهیم برداشت.

در همایش روز جهانی زن روستایی و ششمین همایش نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار تفاهم‌نامه همکاری بین معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، وزارت جهاد کشاورزی و صندوق کار آفرینی امید امضا شد که علاوه بر آن از ۱۹ زن روستایی و عشایری کارآفرین و نمونه تجلیل شد.

بر اساس این تفاهم نامه قرار است تسهیلات خرد روستایی برای حفظ اشتغال زنان روستایی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

اگرچه این طرح در بسیاری از بانک‌ها متوقف شده است اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد هنوز برخی از بانک‌ها هستند که به زنان خانوار وام فوری می‌دهند.

یکی از این بانک‌ها، بانک دی است که به زنان خانه‌دار وام ۵۰ میلیون تومانی می‌دهد. آنگونه که در وب‌سایت رسمی این بانک آمده است این وام به همه زنان -چه شاغل و چه غیرشاغل- پرداخت می‌شود.

اگر افتتاح‌کننده حساب شاغل باشد خودش می‌تواند از وام استفاده کند اما اگر شاغل نباشد، می‌تواند امتیاز این وام را به فرزند و یا همسر خود واگذار کند.

شرایط دریافت وام فوری زنان خانه‌دار

حداقل مبلغ لازم برای افتتاح حساب و دریافت این وام، مبلغ دو میلیون تومان است. متقاضیان باید با سپرده‌گذاری دو میلیونی کار دریافت وام را آغاز کنند.

حداقل مدت سپرده‌گذاری ۳ ماه است و متقاضیان می‌توانند معادل ۱۰۰ درصد مبلغی که سپرده‌گذاری کرده‌اند وام دریافت کنند.

سود این وام ۱۸ درصد است و ظرف ۳۶ ماه باید اقساط آن پرداخت شود. این وام فوری زنان، سقف پرداخت دارد و نهایت مبلغ پرداختی بانک ۵۰ میلیون تومان است که در قالب کارت اعتباری پرداخت می‌شود.

نوع دیگری از وام بانک دی برای زنان، پرداخت وام با توثیق سپرده است. در این شیوه فرد می‌تواند معادل کل سپرده‌ای که در بانک دارد، وام فوری دریافت کند. اما بانک کل مبلغ سپرده فرد را به‌عنوان وثیقه نزد خود نگه می‌دارد و فرد اجازه برداشت سپرده خود از بانک را ندارد. یعنی فرد می‌تواند ۱۰۰ میلیون در بانک سپرده کند و معادل ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرد اما تا زمان بازپرداخت کامل اقساط، اجازه برداشت پول خود را ندارد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها