کد خبر : 78838

کاهش چشم گیر قیمت طلا و سکه | هر گرم طلا امروز 3 مرداد چند؟

کاهش چشم گیر قیمت طلا و سکه  | هر گرم طلا امروز 3 مرداد چند؟

امروز دوشنبه 3مرداد ماه ۱۴۰۱ قیمت دلار ، قیمت طلا و سکه کاهش یافت.

کاهش قیمت طلا و سکه

 قیمت اونس طلا عصر  امروز نسبت به دیروز تقریبا ۴ دلار رشد پیدا کرد. قیمت طلای جهانی امروز ۱۷۱۵ دلار بود. در بازار داخلی ایران هم  عصر امروز قیمت طلا ۱۸ عیار ۹ هزار تومان پایین آمد و با قیمت ۱ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان مبادله شد .

قیمت سکه هم امروز کاهش را تجربه کرد و در محدوده ۱۴ میلیون و ۹۲۰ هزار تمان به فروش رسید. ارزش ذاتی سکه با قیمت مذکور ۱۲ میلیون و ۸۲۷ هزار تومان بدست آمد که نسبت به قیمت نقدی ۲ میلیون تومان فاصله را نشان می دهد .حباب سکه در محدوده ۱۶ درصد بود .

بازار جهانی، ترمز قیمت طلا را می‌کشد؟

بر خلاف بازار داخل که روند قیمت‌ها در آن فزایشی بود، قیمت انس جهانی طلا دو دلار کاهش پیدا کرد و به هزار و ۸۱۳ دلار رسید.

سوالی که وجود دارد این است که در هفته آینده قیمت طلا و سکه به چه سمتی می‌رود؟ دو عامل بر قیمت طلای داخلی اثر می‌گذارد، یکی نوسانات نرخ ارز و دیگری قیمت جهانی طلا.

قیمت دلار در بازار آزاد ظرف یک روز رشد قابل توجهی داشت و همین مساله بر افزایش قیمت طلا و سکه هم اثرگذاشت.

پیش‌بینی‌ها می‌گفت عاملی که می‌تواند قیمت دلار را مهار کند،‌مذاکرات برجامی و توافق است. اما مذاکرات دوحه بدون نتیجه امیدوارکننده‌ای پایان یافت و فعلا مشخص نیست مذاکرات جدید چه زمان شروع می‌شود و چقدر به نتیجه نزدیک می‌شود.

اما شواهد حاکی از این است که اگر قیمت دلار افزایش پیدا نکند،‌بعید است که ظرف هفته آینده کاهش داشته باشد. بر این اساس می‌توان انتظار داشت طلا و سکه هم دنباله‌روی قیمت دلار باشند.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه هفته آینده

اما از طرف دیگر، پیش‌بینی‌ها می‌گوید قیمت جهانی طلا نزولی است. اما بعید است که کاهش چند دلاری قیمت طلای جهانی بتواند قیمت طلا در بازار ایران را کاهشی کند.

کارشناسان روز گذشته اعلام کرده بودند که اگر قیمت سکه محدوده ۱۴ میلیون و ۵۰۰ و ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پشت سر بگذارد، ورود سکه به کانال ۱۵ میلیون تومانی حتمی است. این پیش‌بینی محقق شد و سکه به ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها