کد خبر : 75978

شگرد فوق العاده تویوتا برای غلبه بر بحران تراشه و همه گیری کرونا

شگرد فوق العاده تویوتا برای غلبه بر بحران تراشه و همه گیری کرونا

همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، قرنطینه عمومی و محدودیت‌های سفر بین‌المللی باعث شده‌اند تویوتا به عنوان غول خودروسازی ژاپنی یک پیروزی غیرمنتظره کسب کند.

به گزارش خودروتک به نقل از گسترش ، آن‌گونه که استرالیایی‌ها در بحبوحه همه‌گیری کرونا به برندهایی با قابلیت اعتماد بالا گرایش پیدا کردند، تویوتا عنوان قابل‌اعتمادترین برند خودرویی را بر اساس نظرسنجی مجله ریدرز دایجست کسب کرد. تویوتا این عنوان را برای هفدهمین سال پیاپی کسب می‌کند.

بیش از ۳ هزار نفر در این نظرسنجی شرکت داشته‌اند. ذائقه مشتریان با آمارهای فروش نیز تاییدشده است؛ چراکه تویوتا در خلال همه‌گیری کرونا سهم قابل‌توجهی از بازار استرالیا را به خود اختصاص داده است و از هر ۴ یا ۵ خودروی جدید فروخته شده در این کشور یک خودرو با برند تویوتا به فروش رفته است.

تویوتا ۱۹ سال پیاپی است که پرفروش‌ترین برند خودرویی استرالیا محسوب می‌شود و تنها خودروسازی است که فروش بیش از ۲۰۰ هزار دستگاهی در این کشور را گزارش کرده است. البته تویوتا نیز همانند برندهای دیگر با مشکلاتی در زمینه زنجیره تأمین و تحویل خودروها به مشتریان روبرو بوده است. شاخه استرالیا تویوتا اما اقدام غیرمنتظره‌ای انجام داده است. این برند به خاطر تأخیرهای تحویل خودروهای جدید از مشتریان عذرخواهی کرده است. این اقدام زمانی صورت گرفته است که رقبا در حال تلاش برای کمرنگ نشان دادن تعطیلی خطوط تولید، کمبود قطعات و… هستند.

برای اینکه مشتریان در جریان امور قرار گیرند تویوتا اقدام به انتشار بیانیه‌ها و همچنین اهدای هدایایی کرده است تا از صبر آن‌ها قدردانی کند. همچنین برخلاف دیگر خودروسازان، نمایندگی‌های این خودروساز اقدام به افزایش قیمت خودروهای خود نکرده‌اند. تحلیلگران و کارشناسان صنعت خودرو می‌گویند مشتری مداری تویوتا در طولانی‌مدت جواب خواهد داد زیرا مشتریان اعمال نمایندگی‌ها در زمان‌های بحران را به یاد خواهند آورد. همان‌گونه که گفته شده است برخی برندها در حال هشدار دادن به نمایندگی‌ها هستند تا قیمت محصولات را بالا نبرند و از وضعیت موجود سو استفاده نکنند. ماه پیش بود که برخی نمایندگی‌های فورد خواهان هزینه تحویل ۵ هزار دلاری برای وانت جدید رنجر شدند و برخی نیز مبلغ ۱۲۰۰ دلاری دریافت کردند. برخی نمایندگی‌های جنرال موتورز در سال پیش نیز هزینه‌های هنگفتی برای تحویل نسل جدید کوروت طلب می‌کردند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها