کد خبر : 73096

فقط این خودروها لایق لقب گزینه سبز هستند

فقط این خودروها لایق لقب گزینه سبز هستند

موسسه کانزومر ریپورتس لقب «گزینه سبز» (Green Choice) را به خودروهایی می‌دهد که کمترین گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌های دیگر را داشته باشند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، در ژانویه سال ۲۰۲۱، کانزومر ریپورتس نظرسنجی‌ای از ۲۲۲۳ بزرگسال به عمل آورد که ۶۱‌درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند «آلاینده‌های اگزوز خودرو، خیلی یا تا حدود زیادی در انتخاب خودرو برای خرید یا اجاره به روش لیزینگ مهم است.»

بر اساس تحلیل‌های این موسسه تحقیقاتی و نظرسنجی، هرچقدر میزان گازهای گلخانه‌ای و سایر گازهای آلاینده در خودرویی کمتر باشد، میزان صرفه‌جویی در هزینه‌های سوخت آنها هم کمتر است. به بیانی دیگر، صاحبان خودروهای برقی ۶۰‌درصد کمتر از خودروهای بنزینی، صرف به حرکت در آوردن خودروهای خود می‌کنند.

عنوان «گزینه سبز» به ۲۰‌درصد از خودروهای بازار تعلق می‌گیرد که در مقایسه با ۸۰‌درصد دیگر کمترین آلایندگی را ایجاد می‌کنند. خودروهایی که انتخاب می‌شوند با آیکون برگ سبز مشخص می‌شوند.

این خودروها شامل شاسی‌بلند و ون در انواع بنزینی، هیبریدی و برقی می‌شوند. رتبه‌بندی خودروها از لحاظ پاک بودن یا آلایندگی کمتر، حاصل تعامل بین کانزومر ریپورتس و سازمان محافظت از محیط‌زیست بوده و نام پروژه مشترک آنها «اسمارت وی» (SmartWay) است. علامت «برگ سبز» و «گزینه سبز» به مصرف‌کنندگان این فرصت را می‌دهد که هنگام خرید خودرو، انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها