کد خبر : 72876

اختلاف جهانی بر سر زمان پایان بحران تراشه

اختلاف جهانی بر سر زمان پایان بحران تراشه

خودروسازان و تراشه‌سازان درباره زمان پایان کمبود نیمه هادی در جهان با یکدیگر اختلاف دارند و نمی‌دانند این مشکل چه زمانی به پایان می‌رسد.

به گزارش خودروتک به نقل از فارس، خودروسازانی مانند جنرال موتورز و فورد و هیوندایی معتقدند که برای پایان بحران تولید تراشه به حداقل دو سال زمان نیاز است و در بهترین حالت این مشکل در نیمه دوم سال 2022 به اتمام می رسد. اما تراشه سازان می گویند این بحران برای حل شدن به مدت زمان بیشتری نیاز دارد و شاید تا سال 2022 نیز به پایان نرسد.

مری بارا مدیرعامل جنرال موتورز معتقد است که می توان به پایان بحران کمبود نیمه هادی در جهان در نیمه دوم سال 2022 خوش بین بود، شرکت فورد هم ایده کم و بیش مشابهی دارد و هیوندایی هم پیش بینی کره که مشکلات چرخه تولید و توزیع نیمه هادی ها در سه ماهه سوم سال 2022 پایان می یابد.

در عین حال برخی شرکت ها مانند ان ایکس پی و اینفینئون که به طور تخصصی برای خودروسازها تراشه می سازند، تصریح کرده اند با وجود افزایش تولید، کاهش عرضه همچنان ادامه خواهد داشت.

دیدگاه‌های متفاوت در مورد غامض ترین مسئله‌ای که صنعت خودرو با آن مواجه است، عدم اطمینان در مورد تغییر وضعیت فعلی پس از پایان همه‌گیری ویروس کرونا را تشدید می‌کند و دشواری انتقال به عرصه فناوری‌های جدید و مبتنی بر تراشه مانند برقی‌سازی و ارتقای ایمنی و استفاده از ویژگی‌های جدیدی مانند دستیار هوشمند رانندگی را تشدید می‌کند.

پیش از این شرکت مشاوره ای  AlixPartners در شهریور ماه تخمین زده بود که کمبود تراشه در سال 2021 حدود 210 میلیارد دلار از درآمد شرکت های خودروساز می کاهد و تولید خودرو را هم در حدود 7.7 میلیون دستگاه کاهش خواهد داد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها