کد خبر : 63248

دوربین کابین تسلا برای نظارت روی رفتار رانندگان

دوربین کابین تسلا برای نظارت روی رفتار رانندگان

تسلا اعلام کرد که از دوربین داخل کابین خودروهای خود به منظور زیر نظر گرفتن رانندگان در حین رانندگی با حالت آتوپایلوت استفاده خواهد کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، این تصمیم در حالی اتخاذ شد که پیشتر ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، استفاده از دوربین مجهز به سیستم ردیابی چشم راننده را بیهوده و ناکارآمد توصیف کرده بود. طبق آنچه در آپدیت نرم‌افزاری جدید تسلا آمده، دوربین کابین که در قسمت بالای آینه تعبیه شده، از این پس می‌تواند بی‌توجه بودن کاربر نسبت رانندگی و مسیر پیش رو در حین فعال بودن حالت آتوپایلوت تشخیص دهد و پیام هشدار ارسال کند.

به گفته تسلا، این دوربین به صورت خودکار و بدون اطلاع کاربر، اطلاعات را ذخیره و یا ارسال نمی‌کند و تنها در صورت فعال بودن حالت اشتراک‌گذاری اطلاعات، این اطلاعات منتقل می‌شود.

ماسک عنوان کرد که دوربین داخل کابین خودروهای این شرکت، می‌توانند مانع از بروز خرابکاری و تصادف توسط رانندگان در حین رانندگی با محصولات خودران این شرکت شوند. طبق این گزارش، تسلا این دوربین را برای اولین بار در سال گذشته در خودروهای الکتریکی مدل 3 و مدل Y فعال کرد.

این ویژگی در قالب یک بروزرسانی جدید عرضه شد و تسلا می‌توانست با اجازه دارندگان این خودرو، تصاویر ویدیوهایی را به منظور توسعه قابلیت‌های امنیتی و ارتقای آن‌ها در آینده ثبت و ضبط کند. البته از این دوربین در تست‌های مربوط به نسخه «خودران کامل»  آتوپایلوت نیز استفاده شده بود.

در حال حاضر، هیچ دوربین داخل کابینی در خودر.وهای تسلا مدل اس و مدل ایکس که قبل از سال 2021 تولید شده‌اند، وجود ندارد. اما قرار است در مدل‌های جدید، این دروبین تعبیه شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها