کد خبر : 58162

شوخی جنجالی فورد با جنرال‌موتورز

شوخی جنجالی فورد با جنرال‌موتورز

فورد با واکنش به آگهی جدید جنرال‌موتورز، رقابت دو خودروساز آمریکایی در ساخت ماشین‌های الکتریکی را به موضوع بحث رسانه‌ها تبدیل کرد.

به گزارش خودروتک ، در آگهی طنز جنرال‌موتورز، ویل فرل، کمدین آمریکایی، به بینندگان می‌گوید که سرانه فروش خودروهای الکتریکی در نروژ بسیار بیشتر از آمریکا است. او از این موضوع خشمگین است و همراه با دو کمدین دیگر آمریکایی به نروژ می‌رود تا با ماشین‌های الکتریکی جنرال‌موتورز، این کشور را شکست دهد.

در بخشی از این آگهی که برای پخش در فینال مسابقات فوتبال آمریکایی ساخته شده، ویل فرل خود را جای نروژ جا زده و از طرف این کشور، تلفنی پنج میلیون پیتزای ماهی برای مردم نروژ سفارش می‌دهد.

آگهی‌های مسابقه فینال فوتبال آمریکایی با سرمایه زیادی ساخته شده و معمولا خبر ساز می‌شوند. اما آنچه آگهی جدید جنرال‌موتورز را به سرخط خبرها تبدیل کرد، واکنش‌ها به این آگهی بود.

تبلیغ فورد

فورد در واکنش به این آگهی، ویدیویی منتشر کرد که چند مدل الکتریکی فورد را در حال تحویل پیتزا در شهر اسلو، پایتخت نروژ نشان می‌داد.

در حالی که محصولات الکتریکی جنرال‌موتورز هنوز به بازار عرضه نشده، فورد فروش مدل الکتریکی خود را در نروژ آغاز کرده است. فورد با یادآوری این برتری، تبلیغش را با این پیام به رقیبش تمام کرد: "برای شما هم یک تکه پیتزا نگه می‌داریم". مدیر فورد هم در توییتی نوشت: "نروژ ما تو را دوست داریم."

پیش از فورد، نخست‌وزیر نروژ به آگهی جنرال‌موتورز واکنش نشان داد. خانم ارنا سولبرگ ویدیویی از خود در حال خوردن پیتزا منتشر کرد و با تشکر از ویل فرل برای فرستادن پیتزا، اشتباه او در تخمین جمعیت نروژ را تصحیح کرد.

تبلیغ فورد

شرکت دیگری که از این فرصت برای نمایش خودروهای الکتریکی خود استفاده کرد، آئودی بود. مدل ئی-ترون کارخانه آلمانی سال گذشته پرفروش‌ترین ماشین الکتریکی نروژ شد. آئودی در چند ویدیوی طنز که کریستوفر هی‌ویو، هنرپیشه نروژی سریال بازی تاج و تخت در آن حضور دارد، به شوخی‌های ویل فرل پاسخ داد.

سال گذشته بیش از نیمی از خودروتک فروخته شده در نروژ الکتریکی بود. در حالی که سهم ماشین‌های الکتریکی از بازار آمریکا کمتر از چهار درصد است.

تبلیغ فورد

واکنش فورد ورای شوخی در شبکه‌های اجتماعی، دلیل تجاری زیرکانه‌ای هم دارد. فینال مسابقات فوتبال آمریکایی یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در آمریکا است. قیمت هر تبلیغ سی ثانیه‌ای در این برنامه حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برآورد شده است. فورد امسال در این برنامه تبلیغی نداشت، اما با استفاده از این موج در شبکه‌های اجتماعی توانست با هزینه‌ای ناچیز پیام خود را به مخاطبان برساند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها