کد خبر : 5653

نسل جدید فورد موستانگ GT500 با فناوری چاپ 3 بعدی

نسل جدید فورد موستانگ GT500 با فناوری چاپ 3 بعدی

شرکت فورد اعلام کرده که در ساخت موستانگ GT500 از قطعات چاپ‌شده به‌صورت سه‌بعدی استفاده خواهد کرد.

به گزارش خودروتک، این قطعات سه‌بعدی سیستم ترمز فورد موستانگ GT500 در کارخانه جدید فورد واقع در شهر ردفورد ساخته خواهند شد.

اوایل هفته جاری، شرکت خودروسازی آمریکایی فورد از افتتاح مرکز مونتاژ پیشرفته خود در ردفورد خبر داد. این کارخانه 45 میلیون دلاری در ردفورد میشیگان خانه بیش از 23 دستگاه چاپ سه‌بعدی است که با همکاری 10 شرکت چاپ سه‌بعدی راه‌اندازی شده و قرار است قطعات مختلفی برای برخی مدل‌های فورد تولید کند.

از نخستین قطعاتی که این کارخانه تولید خواهد کرد می‌توان به دو قطعه سیستم ترمز مدل قدرتمند موستانگ GT500 اشاره کرد. فورد هنوز دقیقاً اعلام نکرده این قطعات دقیقاً چه مواردی هستند یا از چه مواد اولیه‌ای ساخته خواهند شد. ظاهراً تولید آن‌ها به این شیوه ارزان‌تر بوده و وزن سبک‌تری در مقایسه با قطعاتی که به شیوه‌های سنتی ساخته می‌شوند دارند.

در بحث استفاده از قطعات چاپ سه‌بعدی، البته موستانگ GT500 تنها نیست. مدل‌های F150 راپتور ویژه بازار چین از برخی قطعات داخل کابین چاپ سه‌بعدی بهره خواهند برد که فورد ادعا می‌کند این موضوع سبب کاهش قابل‌توجه زمان مونتاژ آن‌ها می‌شود.

درحالی‌که این خبر در مورد GT500 بسیار جالب‌توجه است، ولی ما جزئیات جذاب‌تری در مورد خودرو برای شما داریم.

مهم‌ترین آن‌ها این‌که، GT500 به یک پیشرانه 8 سیلندر خورجینی میل‌لنگ تختسوپرشارژردار با 700 اسب‌بخار قدرت مجهز خواهد شد. جالب است بدانید این میزان خروجی از قوی‌ترین مدل تاریخ GT500 فورد و حتی از ابرخودرو GT با 647 اسب‌بخار هم بیشتر است. GT500 با طراحی جذاب خود، در مقایسه با تمام نسخه‌های موستانگ بسیار متفاوت‌تر خواهد بود. تصاویر جاسوسی منتشر شده از آن نشان می‌دهند که این خودرو از مواردی مانند باله عقب بزرگ، رینگ فیبر کربنی، دریچه ورودی هوای بزرگ‌تر و کاپوتی عضلانی بهره می‌برد.

فورد موستانگ GT500 جدید روز 14 ژانویه در نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی جهانی می‌شود و از سال 2019، وارد بازار خواهد شد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها