کد خبر : 56285

جریمه برای پارک کردن در محل شارژ خودروهای برقی

جریمه برای پارک کردن در محل شارژ خودروهای برقی

محل شارژ خودروهای برقی هوشمند در انگلیس به زودی خودروهایی از قبیل خودروهای دیزلی یا خودروهای بنزین سوزی را که در این محل های مخصوص پارک کنند، جریمه می کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس ، شرکت AppyWay که در لندن واقع شده، حسگرهای هوشمندی را تولید می کند که قادر به تشخیص وجود وسایل نقلیه پارک شده در محل شارژ برقی هستند. در حال حاضر از این فناوری به مقامات محلی اجازه می دهد تا از کاربری محل شارژ مطلع شوند. همچنین از این طریق، کاربران هم راحت تر می توانند پورت های خالی برای شارژ خودرو را با اپلیکیشن AppyParking پیدا کنند.

اما مشکلی که در این میان وجود دارد، این است که محل شارژ خودروهای برقی توسط خودروهای مجهز به موتور احتراقی اشغال می شود. تاکنون با صاحبان این خودروها برخورد جدی نشده اما با کارگذاری حسگرها در محل سوخت گیری، قرار است خودروهای متخلف تا 70 پوند جریمه شوند.

این سیستم از طریق نصب یک حسگر در زیر آسفالت جایگاه شارژ الکترونیک خودروها کار می کند و این گونه می تواند تشخیص دهد خودروی پارک شده در آن نقطه خودروی برقی است یا سوخت فسیلی. سپس اطلاعات به دست آمده از این حسگرها را می توان به ایستگاه شارژ ارجاع داد تا مشخص شود که آیا در این محل خودروهای برقی برای شارژ پارک کرده اند یا این که پارک غیرقانونی صورت گرفته است.

ایستگاه شارژ خودروی برقی

به گزارش سیناپرس، اپلیکیشن شرکت شرکت AppyWay اطلاعات مربوط به حدود 400 شهر و منطقه از محل های پارک خودروهای برقی را در انگلیس تهیه کرده است و سیستم حسگر را در محل های شارژ الکتریکی در دو نقطه «هاروگیت» و «هالیفاکس» نصب کرده است.

همچنین از این حسگرها برای کنترل استفاده از فضاهای پارک خودرو برای معلولان در شهر لندن نیز استفاده می شود. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است این حسگرها در سال آینده در منطقه «پورتسموث» هم نصب شود.

در انگلیس بیش از 144 هزار خودروی تمام الکتریکی و هیبریدی فروخته شد که بیش از دو برابر فروش این محصولات در مدت مشابه سال 2019 است. این تعداد خودروی الکتریکی، حدود 10 درصد ثبت نام های جدید از ژانویه گذشته را شامل می شود.

محققان پیش بینی کرده اند که جذب خودروهای الکتریکی در دهه پیش رو رو به افزایش است و دولت انگلیس اعلام کرده است که از سال 2030 به بعد، منع خرید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی با سوخت فسیلی اجرایی خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها