کد خبر : 53933

احتمال توقف تولید تسلا مدل 3

احتمال توقف تولید تسلا مدل 3

بار دیگر داستان تلخ حماسه خودروی 25 هزار دلاری مدل3 تسلا در حال تکرار شدن است.

به گزارش خودروتک به نقل از سینا پرس،  این مدل از خودروهای کمپانی تسلا، به عنوان یکی از ارزان قیمت ترین و پرطرفدارترین خودروهای این کمپانی خودروسازی شناخته می شود اما خبرها حکایت از آن دارد که این کمپانی خودروساز دیگر تمایلی به ادامه ساخت این مدل برقی سدان ندارد و قرار است در سال 2021 مدل آپدیت شده ای از آن را روانه بازار کند.

البته این دومین باری است که روند توقف تولید این مدل خودروی برقی تسلا اجرا می شود و این کمپانی تصمیم می گیرد دیگر این خودرو را روانه بازار نکند. پیش از این، خودروی Model 3 با قیمت 35 هزار دلار عرضه می شد اما متقاضیان، به سختی می توانستند آن را پیدا کنند.

اما مدتی پیش تسلا این مدل را از فهرست گزینه های داخل سایت خود حذف کرد و فروش آن را تنها به خودروهای خارج از این فهرست محدود کرد که قیمت 38 هزار دلار برای فروش آن تعیین شد اما با 3 هزار دلار تخفیف برای برخی ویژگی های قفل شده نرم افزاری آن عرضه شد.

در حال حاضر، تسلا به کارمندان بخش فروش خود اعلام کرده است که تخفیف 3 هزار دلاری Model 3 جدید را برای سال آینده هم ارائه دهند. در این میان، گروه فروش تسلا دیگر اجازه فروش خودروی Model 3 را نخواهد داشت.

تا زمانی که کمپانی تسلا از این مدل خودرو موجود داشته باشد، کاربران می توانند یک نسخه استاندارد Model 3 را با تخفیف ارائه شده، خریداری کنند. اما این مورد ادامه دار نخواهد بود و تنها در مدتی کوتاه ارائه می شود. مدیران تسلا عنوان کرده اند که وقتی مدل های قبلی به اتمام برسند، خودروی الکتریکی با قیمت مناسبی در حجم انبوه تولید خواهد شد.

مدل 3 نخستین خودروی تسلا با این حجم گستردگی بازار بود که طبق گفته ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی، از همان ابتدا، به عنوان طرح عظیم این کمپانی مورد توجه قرار گرفت و متعهد شد که از درآمد این خودرو برای سرمایه گذاری روی تولید یک مدل سدان لاکچری و قابل پرداخت برای بسیاری از کاربران استفاده خواهند کرد.

البته این بدان معنا نیست که ایلان ماسک طرح تولید یک خودروی الکتریکی ارزان قیمت را به طور کامل کنار گذاشته است بلکه به لطف سلول های باتری جدید این شرکت برای خودروهای برقی و نیز تغییرات اعمال شده در ترکیب مواد داخل سلول ها، کمپانی تسلا متعهد شده که می تواند قیمت هر کیلووات ساعت را تا نصف کاهش دهد که باعث می شود اتومبیل های الکتریکی تقریبا هم قیمت خودروها با موتور احتراقی باشند. این امر به مدیران اجازه می دهد که خودروهای الکتریکی را به قیمت 25 هزار دلار بفروشند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها