کد خبر : 36777

آفرودترین محصول مرسدس بنز روی بلندترین آتشفشان دنیا (تصاویر)

آفرودترین محصول مرسدس بنز روی بلندترین آتشفشان دنیا (تصاویر)

حالا دیگر رکورد شکستن، به یک کار روتین، روزمره و کسل کننده تبدیل شده است. معلوم نیست چرا دیگر رکورد شکستن کسی را به هیجان نمی آورد؟

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، یک جفت مردسدس بنز یونیماگ Unimog رکوردی جدید برای فتح ارتفاع به جای گذاشتند. یونیماگ وسیله نقلیه ای است که هم کاربرد نظامی دارد، هم در تفریح های آفرود مورد استفاده قرار می گیرد و هم دانشمندان از آن برای رفتن به سخت ترین مسیرها بهره می برند و هم عاشقان ورزش آن را به خدمت می گیرند. این خودرو بسیار قوی و در عین حال بسیار انعطاف پذیر است و شاسی آن تنظیماتی دارد که هر کاربری متناسب با نیاز خود این تنظیمات را تغییر می دهد.

در آخرین سفر ماجراجویانه ی این وسیله نقلیه، دو یونیماگ برای اکتشاف در بالاترین قلعه آتشفشانی دنیا یعنی ایوس دو سالادو Ojos de Salado در شیلی و برای نصب 4 واحد رادیویی اضطراری مورد استفاده قرار گرفتند. از آن جایی که اویوس دو سالادو ، بلندترین آتشفشان روی کره زمین است، اهمیت نصب این واحدهای اضطراری، هم برای کوهنوردان و هم برای تحقیقات علمی روشن تر می شود. بعد از نصب این واحدهای رادیویی در ارتفاع 6100 متری، دو یونیماگ رکورد جدید به ثبت رساندند و برای اولین بار یک وسیله نقلیه غیرپرنده به ارتفاع 6694 متری رسید.

یونیماگ مرسدس بنز امسال به سن 70 سالگی رسیده است.

برای فتح آتشفشان اویوس دو سالادو در شیلی، دو یونیماگ مدل U5023 مورد استفاده قرار گرفته اند. برای این منظور چرخ ها و تایرهای مخصوص، ونچ های خاص و بدنه های ویژه ای طراحی شده اند که از فناوری تعادلی جاذبه و تغییر نقطه گرانش استفاده شده است. همراه این تیم بدنساز مخصوص تیم یونیماگ و تیم مهندسی هم حضور دارند که در موقعیت های صعب و دشوار به نوآوری پرداخته و مشکلات مهندسی پیش آمده را نیز حل کنند.

تاکنون هیچ تیمی نتوانسته است دو وسیله نقلیه را تا این ارتفاع در دنیا مورد استفاده قرار دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها