کد خبر : 3079

انقلاب سیستم های صوتی توسط هارمان کاردون

انقلاب سیستم های صوتی توسط هارمان کاردون

حتما تاکنون بارها تجربه کرده‌اید که درست در زمان پخش موسیقی مورد علاقه‌تان در اتومبیل، موبایل یکی از سرنشینان زنگ خورده است و یا دیگری با هیجانی مهار نشدنی به تعریف یک ماجرای بی‌نمک مشغول شده است و به هرحال شما از لذت بردن از موسیقی مذکور باز مانده‌اید.

به گزارش خودروتک، شرکت هارمان سیستم استریو جدیدی ساخته که به مسافران این امکان را می‌دهد تا تنها صدایی که برای آنها اهمیت دارد را بشنوند.

هارمان سیستمی به نام Harman Individual Sound Zones معرفی کرده است که از تکنولوژی میکرو اسپیکر استفاده می‌کند با این روش می‌توان صداهای ناشی از تماس‌های تلفنی، رهیاب و دستگاه‌های الکترونیکی را حذف کرد.

هارمان معتقد است که همه مسافران نیازی به شنیدن تمام اصوات ندارند و این سیستم به آنها اجازه می‌دهد که آن چیزی را که می‌خواهند بشنوند.

این سیستم فضای داخلی ماشین را به چند بخش تقسیم می‌کند و هر بخش را برای یک مسافر در نظر می‌گیرد و با تنظیم جهت انتشار موج صوتی توسط بلندگو و حداقل کردن تداخل بین مناطق در وسیله نقلیه به مسافران اجازه می‌دهد تا کنترل فضای خود را به شکل کامل در دست بگیریند.

البته شاید این نوآوری را نتوان تنها به نام هارمان ثبت کرد، چرا که ظاهرا هم اکنون نیز بعضی از سیستم‌های صوتی در خودروهای سدان یا SUV بر همین اساس کار می‌کنند، ولی هارمان با قرار دادن میکرو اسپیکرها و بلندگوهای اصلی در سقف این روش را به سطحی جدید و به کیفیت بیشتر رسانده است.

هارمان صادقانه اعلام کرده است که این سیستم نمی‌تواند تمام صداهای داخل کابین را از بین ببرد اما با کنترل بخش قابل توجهی از سر و صدای اضافی، مانع از ایجاد مزاحمت و حواس پرتی مسافران شود.

 

مایکل مائوسر رئیس بخش سبک زنگی هارمان می‌گوید که سامانه تطبیق انحصاری مناطق صوتی (Individual Sound Zones) و HALOsonic به سازندگان خودرو اجازه می‌دهد تجربه‌ای جدید را برای مسافران به ارمغان بیاورند و خودرو را به عنوان چیزی بیشتر از جابه جا کننده مردم عرضه کنند.

با این اوصاف سه پرسش اصلی باقی می‌ماند که اولی به زمان عرضه مربوط می‌شود، اما در حال حاضر هیچ نشانی از زمان و نحوه عرضه این سیستم صوتی منتشر نشده.

همچنین قیمت نیز به همین ترتیب نامشخص است و پرسش دیگر به این نکته مربوط می‌شود که آیا می‌توان این سامانه را در خودروهای موجود نصب کرد و یا برای تنظیم درست و دقیق نحوه گسترش امواج صوتی در این سامانه نیاز به تنظیم توسط کارخانه وجود دارد که البته پاسخ به این پرسش نیز تاکنون روشن نشده است.

 

منبع: رگلاژ

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها