کد خبر : 2906

اتوبوس فرست کلاس + تصاویر

اتوبوس فرست کلاس + تصاویر

شاید بسیاری از ما با اتوبوس‌های VIP به سفر رفته باشیم و احساس کرده باشیم که چقدر این اتوبوس‌ها راحت‌تر از مدل‌های معمولی هستند؛ اما شاید اگر در اتوبوس یک کابین داشته باشید که امکان خوابیدن مانند تخت‌های قطار در آن وجود داشته باشد خیلی هم از اتوبوس‌های VIP لذت نبریم.

به گزارش خودروتک، شاید بسیاری از ما با اتوبوس‌های VIP به سفر رفته باشیم و احساس کرده باشیم که چقدر این اتوبوس‌ها راحت‌تر از مدل‌های معمولی هستند؛ اما شاید اگر در اتوبوس یک کابین داشته باشید که امکان خوابیدن مانند تخت‌های قطار در آن وجود داشته باشد خیلی هم از اتوبوس‌های VIP لذت نبریم.

یک شرکت خدمات حمل‌ونقل مسافر، اتوبوسی فرست کلاس بانام Cloud Cabin bus را به ناوگانش افزوده که بین دو شهر سانفرانسیسکو و لس‌آنجلس در رفت‌وآمد است و به‌جای صندلی کابین‌هایی به شکل تخت خواب دراختیار مسافران قرار می‌دهد تا در مسیر که شبانه طی می‌شود بتوانند به‌راحتی به استراحت بپردازند. در این اتوبوس همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌شود، مسافران در راحت‌ترین شکل ممکن در کابین‌های کوچک دارای تخت می‌خوابند. البته تغییرات کابین این اتوبوس محدود به‌اضافه شدن تخت به‌جای صندلی نیست و ازنظر فنی در این اتوبوس سعی شده تا لرزش و تلاطم ناشی از حرکت به حداقل برسد.

شرکت Cabin بعد از تحقیقات گسترده توانست از فناوری‌های جدید تعلیق فعال برای کاهش لرزش و کم کردن ضربه به مسافران در اتوبوس خود استفاده کند. در این فناوری پیشرفته، هرگونه عامل تکان خوردن و تغییر جهت اتوبوس در جاده به‌صورت خودکار شناسایی می‌شود و تخت‌های مسافران هم مطابق این تکان‌ها حرکت داده می‌شوند تا مسافر هیچ‌چیزی را احساس نکند. (مشابه چنین سیستمی پیش‌ازاین در خودروهای لوکس بنز و لکسس مورداستفاده قرارگرفته است.) مسافرانی که با این اتوبوس سفرکرده‌اند می‌گویند که سفر با آن مثل سفر در یک‌لحظه است! چون در مبدأ به خواب می‌روید و در مقصد بیدار می‌شوید بدون این‌که چیزی از مسیر را احساس کرده باشید. همه کابین‌ها مجهز به چراغ مطالعه و بالش و پتو برای خواب هستند و همین‌طور Wi-Fi هم برای استفاده تعبیه‌شده است. این اتوبوس دارای ۲۴ کابین است.

اتوبوس VIP

اتوبوس VIP

اتوبوس VIP

اتوبوس VIP

 

اتوبوس VIP

اتوبوس VIP

اتوبوس VIP

اتوبوس VIP

اتوبوس VIP

اتوبوس VIP

اتوبوس VIP

اتوبوس VIP

منبع: تین نیوز

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها