کد خبر : 1976

حرکت رنج روور خودران در پیچیده ترین جاده انگلستان + فیلم

حرکت رنج روور خودران در پیچیده ترین جاده انگلستان + فیلم

سال گذشته کمپانی لند رور از اولین رینج رور اسپورت خود راننده در جهان رونمایی کرد که این خودرو بخشی از یک پروژه‌ی ۲۵ میلیون دلاری با سرمایه گذاری دولتی به نام UK Autodrive بوده که در ماه جاری و پس از گذشت یک برنامه‌ی سه ساله پایان خواهد رسید و هدف آن وارد ساختن خودروهای مستقل به درون جاده‌های بریتانیا بود.

به گزارش خودروتک، نمونه‌ی اولیه‌ی این خودرو که دارای خود مختاری سطح ۴ می‌باشد قادر است از نظر تئوری خود را در هر سناریو رانندگی مدیریت کند،‌ اما محض احتیاط همچنان به یک راننده‌ی انسانی در پشت فرمان که آماده‌ی دخالت باشد نیاز خواهد بود.

تا به اینجای کار، آزمایشات در مسیر‌های بسته به انجام رسیده‌اند اما این موضوع نمایان‌گر چگونگی واکنش این تکنولوژی نسبت به موقعیت‌های زندگی واقعی نیست.

به گفته‌ی کمپانی لند رور،‌ نمونه‌ی اولیه‌ی رینج رور اسپورت اخیراً‌ در مسیر Coventry Ring Road در انگلستان که به پیچیدگی معروف است رها شده که این خودرو با رعایت محدوده‌ی سرعت ۴۰ مایل بر ساعت و بدون هیچگونه دخالتی از جانب راننده توانسته اقداماتی از جمله تغییر مسیر‌ها، ادغام با ترافیک و خروج از تقاطع‌ها را با موفقیت در این مسیر به انجام برساند.

مدل پرفورمنس بالای رینج رور اسپورت به گونه‌ای اصلاح شده بود تا به امکاناتی از جمله سنسور‌های جهت یابی، رادار‌ها و سیستم شناسایی لیزری LIDAR اضافی مجهز شود که مجموع این تجهیزات این خودرو را قادر می‌سازد تا به طور خودگردان رسیدگی به موقعیت‌هایی مانند تقاطع‌های جاده‌ای، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، عابرین پیاده، دوچرخه سواران و اتومبیل‌های دیگر در مسیر‌های پیچیده را مدیریت کند. این خودرو همچنین دارای قابلیت پارک خودکار نیز می‌باشد.

به گفته‌ی مارک کاند،‌ مدیر بخش تحقیقات در زمینه‌ی خودرو مستقل کمپانی جگوار لند رور “ مسیر Coventry Ring Road به خاطر جاده‌های ورودی و خروجی پیچیده‌ی خود شهرت دارد. این موضوع مخصوصاً زمانیکه تحت فشار ساعت شلوغی قرار دارید شرایط پرچالشی را ایجاد می‌کند. خودرو خود راننده‌ی ما تحت تاثیر این فشار، ناامیدی‌ها و یا خستگی‌ که یک راننده ممکن است تجربه کند قرار نمی‌گیرد و در نتیجه قادر است تا شرایطی بسیار پراسترس را به موقعیتی کاملاً بدون استرس تبدیل کند”.

مهندسین کمپانی جگوار لند رور همچنین به عنوان بخشی از ابتکار عمل پروژه‌ی UK Autodrive، امکاناتی را توسعه داده‌اند که به منظور اتصال خودرو‌ها با یکدیگر و همچنین اتصال به زیرساخت‌هایی مانند چراغ‌های راهنمایی و رانندگی از اینترنت استفاده می‌کند که نتیجه‌ی آن تشخیص تصادفات و ترافیک‌های سنگین توسط اتومبیل‌ها و هشدار دادن به دیگر خودرو‌ها به منظور کاهش سرعت آن‌ها بر همین اساس خواهد بود.

اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چه زمانی شاهد پرسه زدن خودرو‌های مستقل رینج رور در خیابان‌ها خواهیم بود؟ در پاسخ باید گفت که کمپانی جگوار لند رور در نظر دارد تا خودرو‌های خود راننده‌ی خود را طی ده سال آینده به بازار عرضه کند.

منبع: فوت و فن

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها