کد خبر : 1971

دوچرخه برقی که با یک بار شارژ 100 کیلومتر پیمایش دارد

دوچرخه برقی که با یک بار شارژ 100 کیلومتر پیمایش دارد

افزایش رشد بازار دوچرخه‌های الکترونیکی، انتظار می‌رود که نرخ رشد آن بیش از ۵ درصد در سال باشد و هر روز تعداد بیشتری از تولیدکنندگان در حال رقابت برای به دست آوردن قطعه از بازار این محصول هستند. این روند به سطح رقابتی در صنعت منجر شده است و طراحان به دنبال روش‌هایی برای متمایزسازی دوچرخه‌های الکتریکی خود از سایرین هستند.

به گزارش خودروتک، یکی از گزینه‌های جدید و جذاب از طریق کمپانی Indiegogo معرفی شده است و دوچرخه‌های الکتریکی را در اختیار افرد علاقه‌مند قرار می‌دهد که نه تنها عملکرد خوب را با قیمت مقرون به صرفه همراه کرده، بلکه دارای ویژگی‌های اضافی فوق‌العاده‌ای است که قطعا توسط مسافران شهری قدردانی خواهد شد.

دوچرخه‌ی الکتریکی Wau در سه مدل مختلف – نسخه استاندارد، Wau City و Wau S – عرضه می‌شود و تفاوت اصلی آنها در فاصله ایست که می‌توانند با یک بار شارژ طی کنند. مدل استاندارد می‌تواند ۴۴ مایل را قبل نیاز به شارژ مجدد، پوشش دهد، در حالی که هر دو نسخه City و S دارای دامنه‌ای تا ۶۲ مایل هستند. تمام نسخه‌ها می‌توانند با اضافه کردن یک بسته باتری بزرگ‌تر، این میزان را تا ۱۰۰ مایل افزایش دهند. این باتری‌ها نیروی الکتریکی برای رسیدن به سرعت ۱۵ مایل در ساعت را در اختیار نسخه‌ی استاندارد و Wau City قرار می‌دهد، در حالی که نسخه‌ی S  می‌تواند به سرعت ۲۰ مایل در ساعت برسد.

به غیر از این، دوچرخه‌ها از لحاظ ظاهری و ویژگی تقریبا یکسان هستند. هرکدام از آنها دارای یک رایانه‌ی LCD رنگی دوچرخه سواری هستند که اطلاعاتی در مورد فاصله سفر، سرعت فعلی، عمر باقیمانده‌ی باطری و سایر اطلاعات مهم را ارائه می‌دهد. آنها همچنین دارای یک سیستم هشت دنده‌ای  Shimano ، لاستیک‌هایی مقاوم در برابر ضربه و سیستم‌های روشنایی هوشمند در جلو و عقب بدنه هستند. این چراغ‌ها به طور خودکار روشنایی خود را براساس شرایط تنظیم می‌کنند و نور عقب حتی به عنوان یک چراغ ترمز برای هشدار دادن به ترافیک پشت سر  در هنگام سوار شدن و یا به توقف به کار گرفته می‌شود.

دوچرخه‌های الکتریکی همچنین دارای سیستم GPS چند منظوره هستند. GPS نه تنها مسیرها را دنبال می‌کند بلکه به دوچرخه سوار توانایی ذخیره کردن مکان‌های طی شده را می‌دهد. با وارد شدن به یک برنامه گوشی هوشمند همراه یا یک کامپیوتر، موقعیت Wau  را می‌توان بر روی یک نقشه مشاهده کرد. سیستم GPS همچنین به عنوان بخشی از ویژگی‌های ضد سرقت دوچرخه استفاده می‌شود، به صاحب امکان تنظیم زنگ هشدار را می‌دهد. اگر دوچرخه در خارج از منطقه تعیین شده حرکت کند، زنگ ورودی آن روشن می‌شود. این زنگ هشدار شامل یک سیستم ضد دستکاری فعال است که زمانی که افراد غیر مجاز سعی می‌کنند با Wau کار کنند، فعال می‌شود.

هنگامی‌ که کمپین سرمایه گذاری جمعی چند هفته پیش برای دوچرخه‌های الکترونیکی Wau  راه اندازی شد، هدف این بود که به ۵۰،۰۰۰ دلار برای تولید آن برسد. تقریبا دو برابر این مقدار تا کنون با نزدیک به گذشتن دو هفته جمع‌آوری شده است. این بدان معنی است که دوچرخه باید در ماه دسامبر  عرضه شود، همین‌طور پیش‌بینی شده که با قیمت خرده فروشی  ۲،۱۸۴ دلار برای نسخه استاندارد راه خود را به بازار باز کند. در حال حاضر همه سه مدل  با تخفیف‌های قابل توجه در دسترس هستند و پشتیبانان اولیه قادر به رزرو ۷۴۹ دلاری این محصول هستند. به طور معمول، باید خطرات موجود در سرمایه‌گذاری جمعی را قبل اعطای پول در نظر گرفت.

منبع: تک فارس

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها