کد خبر : 72726

فورد ماستنگ GT3 | آماده برای حضور در رقابت سنگین دیتونا

فورد ماستنگ GT3 | آماده برای حضور در رقابت سنگین دیتونا

این خودرو دارای یک موتور ۵.۰ لیتری Coyote V ۸ و یک گیربکس تعبیه شده در عقب است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  - در حالی که جهان برای رونمایی از خودرو مسابقه ای رولکس در Daytona 24 آماده می‌شود، فورد به خودروهای مسابقه‌ای خود نگاهی تازه کرده است. قرار است ماستنگ GT۳  برای مسابقه سال ۲۰۲۴ با IMSA وارد رقابت شود.

مارک راشبروک، مدیر شرکت خودروسازی فورد می گوید: ماستنگ از ابتدا برای مسابقه دادن تولید شده است و ما از معرفی نسخه GT۳ برای رقابت رو در رو با برخی از بزرگترین سازندگان جهان هیجان زده هستیم. 

برای جان بخشیدن به ماستنگ GT۳ جدید، فورد به تیم فورد پرفورمنس خود و با کمک شریک قدیمی Multimatic روی آورده است. M-Sport در بریتانیا نیز برای ساخت موتور ۵ لیتری Coyote V۸ تنفس طبیعی که خودروی مسابقه‌ای از آن استفاده خواهد کرد، آماده است.

موتور مخصوص این خودرو مسابقه ای، قدرت را از طریق گیربکس که در عقب نصب شده، به چرخ‌های عقب می‌فرستد و خودرو در هر چهار گوشه بر روی یک سیستم تعلیق سفارشی Short-Long Arm سوار می‌شود.

 

عرضه خودروی مسابقه‌ای فورد موستانگ GT3 در سال 2024

 

علاوه بر رونمایی از خودروی جدید GT۳، فورد گفته که قرار است از ماستنگ GT۴ برای فصل مسابقه ۲۰۲۳ رونمایی کند.

راشبروک مدیر بخش خودروهای مسابقه‌ای شرکت فورد می گوید: برای ما مهم است که به حمایت از ماستنگ GT۴، خودرو دیگری تولید کنیم.  با ماستنگ GT۴ کنونی هم در اینجا و هم در اروپا موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌ایم و مشتاقانه منتظریم که بتوانیم یک خودروی جدید برای رقابت در رده GT۴ از فصل آینده به مشتریان خود ارائه دهیم. 

 

عرضه خودروی مسابقه‌ای فورد موستانگ GT3 در سال 2024

 

GT۴ مخصوص مسابقه فعلی از سال ۲۰۱۶ وارد بازار شد و مدت زیادی از عرضه نسل ششم ماستنگ نگذشته است به این ترتیب، یک خودروی جدید GT۴ برای سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که بر اساس مدل نسل هفتم آینده نیز ساخته خواهد شد و این بدان معناست که نسل بعدی ماستنگ تنها یک سال دیگر عرضه خواهد شد.

 

عرضه خودروی مسابقه‌ای فورد موستانگ GT3 در سال 2024

 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها