کد خبر : 65481

فرمول یک | حملات نژادپرستانه به همیلتون بعد از برد جنجالی در گرندپری انگلیس

فرمول یک | حملات نژادپرستانه به همیلتون بعد از برد جنجالی در گرندپری انگلیس

پس از پیروزی دراماتیک در گرندپری انگلیس، لوییس همیلتون، قهرمان هفت باره فرمول یک، هدف حملات نژادپرستانه در شبکه های اجتماعی قرار گرفت.

به گزارش خودروتک به نقل از ورزش سه، به دنبال پیروزی پرماجرای روز گذشته لوییس همیلتون در گرندپری انگلیس، این راننده بریتانیایی در شبکه های اجتماعی هدف حملات نژادپرستانه قرار گرفت.

فرمول یک، فدراسیون بین المللی اتومبیل‌رانی و تیم مرسدس این آزارها و حملات را محکوم کردند و خواستار اقدام قانونی علیه مسببین شدند.

همیلتون یکی از فعال ترین سلبریتی های جهان در زمینه مبارزه با نژادپرستی است و در سال های اخیر چهره فرمول یک را نیز با فعالیت هایش بر ضد تبعیض نژادی تغییر داده است.

 

همیلتون روز گذشته با سبقت گرفتن از چارلز لکلرک در دو دور مانده به پایان مسابقه، در مقابل 140،000 تماشاگری که در سیلوراستون حضور داشتند، پیروز شد و تعداد بردهای خود در فرمول یک را به 99 برد رساند.

این راننده 36 ساله در یک بعدازظهر پرحادثه پس ز برخورد با مکس ورستپن، رقیب اصلی اش در رقابت های قهرمانی، و خارج کردن راننده ردبول از مسابقه یک پنالتی 10 ثانیه ای دریافت کرد، اما با نمایشی درخشان توانست در پایان پیروز این مسابقه شود.

اغلب این پیام های نژادپرستانه از جمله "شکلک های میمون" و سایر توهین ها و کنایه های نژادی به عنوان پاسخی به پست اینستاگرامی تیم مرسدس برای جشن گرفتن پیروزی همیلتون ارسال شده است.

 

 

فیس بوک، شرکت مادر اینستاگرام، به اسکای اسپورتس گفت: "آزار و اذیت و توهین های نژادپرستانه به لوییس همیلتون در طول و بعد از گرندپری انگلیس غیر قابل قبول است و ما تعدادی از نظرات را از اینستاگرام حذف کردیم.

علاوه بر حذف نظرات و حساب هایی که به طور مکرر قوانین ما را نقض می کنند، ابزارهایی برای اطمینان در دسترس هستند از جمله امکان فیلتر کردن نظرات و کنترل پیام ها، که می تواند بدین معنی باشد که هیچ کس مجبور به دیدن این نوع توهین ها و آزارها نیست.

هیچ چیز یک شبه این مشکل را برطرف نمی کند اما ما متعهد هستیم که جامعه خود را از آزار و اذیت در امان نگه داریم."

 

فرمول یک، FIA  و مرسدس با انتشار بیانیه ای مشترک این آزارها را محکوم کرده و خواستار برخورد با مسببان شدند.

در این بیانیه آمده است: "در طول گرندپری دیروز انگلیس و پس از آن لوییس همیلتون هدف چندین آزار نژادی شدید در شبکه های اجتماعی قرار گرفت. فرمول یک، FIA و تیم مرسدس این رفتار را به شدیدترین حالت ممکن محکوم می کنند.

 

این افراد جایی در ورزش ما ندارند و ما اصرار داریم که مسببین این اتفاق باید در مورد عملکرد خود پاسخگو باشند.

فرمول یک، FIA ، رانندگان و تیم ها در تلاشند تا یک ورزش متنوع تر و فراگیرتر از نظر نژادی و جنسیتی بسازند و چنین موارد غیرقابل قبول آزار آنلاین باید مورد توجه قرار گرفته و حذف شود."

 

 

همیلتون، قهرمان هفت باره جهان، در تمام دوران حرفه ای خود علیه نابرابری نژادی صریح بوده و اخیراً از بوکایو ​​ساکا، مارکوس راشفورد و جیدون سانچو، پس از اینکه این سه بازیکن تیم ملی انگلیس پنالتی ها خود را در فینال یورو 2020 از دست دادند و در شبکه های اجتماعی هدف حملات گسترده نژادپرستانه قرار گرفتند، حمایت کرده بود.

همیلتون در مبارزه با نژادپرستی یکی از افراد برجسته و بسیار تاثیرگذار بوده و خواستار اقداماتی ملموس برای ایجاد جامعه ای متنوع تر و فراگیرتر از نظر نزادی و جنسیتی شده است.این راننده بریتانیایی اخیرا با همراهی  آکادمی مهندسی سلطنتی انگلیس، کمیسیون همیلتون را تاسیس کرد تا موانع موجود بر سر راه حضور تعداد بیشتری از سیاه پوستان و دیگر نژادها در اتومبیلرانی را بررسی کند. این کمیسیون این هفته یافته های خود را ارائه داد و برای بهبود در صنعت اتومبیلرانی و سیستم آموزشی انگلیس 10 توصیه برای آینده ارائه داد.

 

 

همیلتون گفته است که شخصاً متعهد به کمک به عملی ساختن این توصیه ها است و در مصاحبه ای با اسکای اسپورت در گرندپری انگلیس، در مورد ایده کمیسیون خود گفت: "همه چیز در مورد توانایی درک کردن است. من سالها و سالها و سالها برای مدتی بسیار طولانی پرسیده ام که چرا من یکی از معدود افراد رنگین پوست در اینجا هستم؟ هرگز پاسخ خوبی وجود نداشت، هیچ کس هیچ وقت جواب این سوال را نمی دانست.

هیچ کس قصد انجام کاری در این رابطه را نداشت، بنابراین فرصت مناسبی برای من بود. من فکر کردم که این کار را شروع می کنم و تحقیقات را انجام می دهم. من واقعاً می خواستم ریشه های علت این مسئله را بفهمم تا بتوانم بهتر بدانم و بفهمم، اما همچنین برای اینکه با این صنعت بتوانیم با هم به یک سفر برویم.

بنابراین عالی است که ببینیم فرمول یک چه برنامه هایی (برنامه های بورس تحصیلی برای گروه های کم نماینده در این هفته اعلام شد) ارائه می دهد و من می دانم که FIA هم به زودی چیزی را دنبال خواهد کرد.

اما اینها از پیش برنامه ریزی شده بود و با توجه به این تحقیق انجام نشده اند، بنابراین اکنون آنها این یافته ها را دارند تا واقعاً بتوانند از آن برنامه ها پشتیبانی کنند و مطمئن شوند که کاری که می کنند کافی است. پس ما واقعاً به ریشه های علت پی می بریم و تغییرات ملموس واقعی را صورت می دهیم. "

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها