کد خبر : 62655

فرمول یک | ورشتپن جواب همیلتون را داد

فرمول یک | ورشتپن جواب همیلتون را داد

مکس ورستپن پاسخ اظهارات لوییس همیلتون را داده و به نظر می رسد نبرد نزدیک این دو راننده روی پیست، کم کم دارد به بیرون از پیست نیز کشیده می شود.

به گزارش خودروتک به نقل از ورزش سه، پیشاپیش گرندپری موناکو و پنجمین راند از نبرد نزدیک این فصل فرمول یک، مکس ورستپن، راننده جوان ردبول، می گوید که در نبرد بر سر قهرمانی این فصل با لوییس همیلتون، چیزی برای اثبات کردن ندارد.

همیلتون، راننده هفت بار قهرمان جهان مرسدس، پس از برگزاری چهار راند از تقویم این فصل فرمول یک در حال حاضر با 14 امتیاز بیشتر، پیشتاز رقابت های قهرمانی جهان راننده ها است.

همیلتون در چهار گرندپری گذشته سه بار به پیروزی رسیده و مکس تنها یک بار توانسته راننده باتجربه بریتانیایی را شکست دهد.

 

ورستپن اما در این چهار مسابقه توانسته نبرد بسیار نزدیکی با همیلتون داشته باشد و برای نخستین بار در سال های گذشته به نظر می رسد که ردبول و راننده با استعدادش واقعا شانسی برای رقابت با مرسدس و قهرمان بلامنازع‌اش دارند.

در مسابقات پیشین هر دو راننده مخصوصا در آغاز مسابقه در تلاش برای پشت سر گذاشتن یکدیگر نبردهای نزدیک چرخ به چرخ داشتند و در این میان گاهی برخوردهای کوچکی نیز بین این دو اتفاق افتاد.

همیلتون این برخوردها را نشانه ای بر تمایل ورستپن به تحت تاثیر قرار دادن دیگران می داند.

زک براون، رییس تیم مک لارن، نیز گفته است که برخوردهای دور اول بین همیلتون و ورستپن در این فصل غیرقابل اجتناب است.

 

همیلتون در کنفرانس خبری پیش از گرندپری موناکو با اشاره به صحبت های زک براون در این باره گفت: "فکر می کنم که من تا اینجا در جلوگیری از رخ دادن حوادث خوب عمل کرده ام، اما 19 مسابقه دیگر هنوز در پیش داریم و بالاخره ممکن است که با هم برخورد کنیم... شاید مکس احساس کند که چیزهای زیادی برای اثبات دارد، اما من لزوما چنین شرایطی ندارم و بیشتر به بلندمدت فکر می کنم. این رقابت روحیه و ذهنیت یک ماراتون را می طلبد و نه یک مسابقه کوتاه (اسپرینت)، در نهایت به همین دلیل است که من چنین آماری دارم."

 

 

مکس ورستپن نیز در مقابل تصمیم گرفت تا به اظهارات همیلتون پاسخ دهد و در کنفرانس خبری خود گفت: "نه، من چیزی برای اثبات ندارم و فکر می کنم اجتناب کردن از برخورد یک موضوع متقابل و دو طرفه است. پس به نظرم تا اینجا خوب عمل کرده ایم، این قسمتش درست است.

اما بله ما خیلی شدید مسابقه می دهیم، ما هر دو از برخورد با همدیگر اجتناب می کنیم. پس بیایید امیدوار باشیم که همچنان بتوانیم به این کار ادامه دهیم و همچنان روی پیست بمانیم و خیلی سفت و سخت با یکدیگر مسابقه دهیم."

 

 

همیلتون و ورستپن در آخرین مسابقه فرمول یک در موناکو در سال 2019 نیز با یکدیگر برخورد کرده بودند؛ ورستپن در یک دور مانده به پایان مسابقه قصد سبقت گرفتن از همیلتون را داشت اما راننده بریتانیایی با تبحر توانست از رده خود دفاع کند و در این میان برخوردی بین این دو رخ داد، در پایان همیلتون پیروز گرندپری موناکو شد و ورستپن نیز پس از آن برخورد با دریافت پنالتی به رده چهارم بسنده کرد.

 

 

ورستپن تاکنون نتوانسته در گرندپری موناکو رده ای بهتر از چهارم را به دست بیاورد و راننده جوان هلندی می گوید که قصد دارد این آمار را تغییر دهد. فصل جاری رقابتی ترین فصلی است که ورستپن تاکنون داشته است.

مکس اضافه کرد: "تا اینجا در موناکو چند اشتباهی از جانب من رخ داده، کمی هم در مسابقات بدشانسی آورده ام، تا اینجا موناکو هیچ‌وقت بهترین مسابقه من نبوده است، اما البته این هفته فرصت خوبی است تا اوضاع را در اینجا عوض کنم."

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها