کد خبر : 82161

وقتی طحال علی دایی در فوتبال پاره شد، شما هنوز به دنیا نیامده بودی

وقتی طحال علی دایی در فوتبال پاره شد، شما هنوز به دنیا نیامده بودی

هم‌تیمی علی دایی در جام جهانی ۹۸ فرانسه گفت: به قدری حرف آن فرد در تلویزیون غلط بود که اصلا نمی‌توان راجع به آن صحبت کرد چه برسد به این‌که بخواهیم جواب آن را بدهیم.

به گزارش خبرورزشی، مهدی پاشازاده، از اعضای تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۹۸ فرانسه در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره اظهار نظر فردی در تلویزیونی درباره علی دایی اظهاراتی را مطرح کرد:

نظر شما به عنوان کسی که جزو قدبلندهای تیم ملی بودید، در این باره که هرکس قدش بلند باشد می‌تواند مثل علی دایی گل بزند چیست؟

از بس این حرف غلط است متاسفانه نمی‌دانم چه جوابی بدهم! پاسخی برای آن پیدا نمی‌کنم. هرکسی در هر شغلی قطعا توانایی‌هایی داشته که توانسته موفق شود.

بیشتر توضیح می‌دهید؟

مثلاً این‌که ما بیایم بگوییم ایلان ماسک شانسی پولدار شده یا این چیزهایی که برای راحتی مردم تولید می‌کند را شانسی انجام داده و هر کسی بود می‌توانست کار ایلان ماسک را انجام بدهد، غلط اندر غلط است! پس لابد کسی که برای اولین بار به کره ماه رفته هم می‌خواسته دوری در آسمان بزند که ی‌ مرتبه هوس چای خوردن می‌کند و می‌زند کنار جاده که سر از ماه در می‌آورد و با این طرز فکر، حتما کار خاصی نکرده! این نوع نگاه و تحلیل افراد غلط است.

صحبتی با این فرد دارید؟

من از او دعوت می‌کنم بیاید و دو هفته با من تمرین کند. اگر توانست به پایان هفته اول برسد و طاقت تمرینات فوتبال را داشت و بلایی سرش نیامد همه حرف‌هایش را قبول می‌کنم. متاسفانه در جهان سوم این بی‌فرهنگی‌ها باعث می‌شود تا اجازه بدهیم هر کسی درباره هر فردی در هر جایگاهی اظهار نظر کند.

پاشازاده و علی دایی استیل آذین

فکر می‌کنید چه کسی و با چه ویژگی‌هایی می‌تواند درباره علی دایی اظهارنظر کند؟

اصلا چرا باید اظهار نظر کنیم؟ چرا باید راجع به علی دایی نظر بدهیم؟ اصلا علی دایی مگر کسی است که نیاز به نظر دادن داشته باشد؟ کسی که سالیان سال آقای گل فوتبال دنیا بوده و همه اهالی این رشته در دنیا او را قبول دارند نیازی به نظر دادن ندارد. چه لزومی‌دارد درباره علی دایی نظر بدهیم؟ آن موقع که علی دایی با طحال پاره داشت می‌مرد ولی برای تیم ملی گل زد شما اصلا به دنیا نیامده بودید.

به عنوان فردی که بارها و بارها به عنوان کارشناس در تلویزیون حضور داشته‌اید، فکر می‌کنید چرا صداوسیما به عنوان بزرگ‌ترین رسانه کشور که تاثیرگذاری زیادی روی مردم دارد باید تریبونش را در اختیار چنین افرادی قرار دهد؟

این اتفاق یا خطی بوده یا روی ندانم‌کاری! به نظر من از این دو حالت خارج نیست. فقط امیدوارم دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در رابطه با اهالی فوتبال نباشیم.

به نظرتان این صحبت‌ها تاثیری هم روی محبوبیت علی دایی نزد مردم دارد؟

خوشبختانه مردم ایران این‌قدر شعور و فهم دارند که این قبیل مسائل روی علاقمندی‌شان به مسائل مختلف تاثیری نمی‌گذارد.

وقتی طحال علی دایی در فوتبال پاره شد، شما هنوز به دنیا نیامده بودی/ نزدیک بود در اتاق عمل به خاطر فوتبال بمیرم/ امیدوارم این آخرین توهین باشد

چرا در این ماه‌ها اینقدر به فوتبالیست‌ها حمله می‌شود و امثال حسن‌عباسی‌ها چندین بار به شما و همبازیان‌تان حمله کرده‌اند؟

باعث تأسف است که عده‌ای سعی دارند سیاست را به فوتبال ربط بدهند. من خودم هفت بار به خاطر فوتبال عمل جراحی کردم و حتی یک بار داشتم زیر عمل جراحی از دنیا می‌رفتم. من خارج از کشور ارز به دست آوردم و آن را به ایران آوردم تا اینجا سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی شود و هموطنانم را مشغول به کار کنم. نمی‌دانم این افراد بیشتر دنبال چه چیزی هستند. اما قطعا به دنبال مطرح کردن نامشان هستند. از قدیم گفته‌اند «بدنامی‌بهتر از گمنامی‌است»؛ این عده هم از این قاعده پیروی می‌کنند تا با توهین کردن به دیگران خودشان را مطرح کنند وگرنه این قبیل رفتارها در هیچ دینی جایگاهی ندارد. خداوند در ادیان مختلف این قبیل رفتارها را ناپسند دانسته و حاضر نیست انسانی را مسخره کنند، چه برسد که بخواهند او را مورد تهدید قرار دهند. باز هم می‌گویم و امیدوارم این مورد آخری باشد که ما شاهدش هستیم و دیگر کسی به خودش اجازه ندهد که نه تنها به فوتبالیست‌ها بلکه به دیگران توهین کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها