کد خبر : 82050

خبر مهم درباره سهمیه بندی بنزین

خبر مهم درباره سهمیه بندی بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی با بیان اینکه "سهمیه‌بندی بنزین تغییری نمی‌کند"، گفت: باید مصرف را مدیریت کنیم، زیرا مصرف بالای ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین با توجه به جمعیت کشور تطابق ندارد.

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: درحال‌حاضر واردات بنزین نداریم، تلاش برای تأمین نیاز بنزین داخلی با ظرفیت‌های داخلی است و بحث صادرات، در اولویت‌های بعدی ما قرار دارد.

وی افزود: برای سوآپ همنام با کشور روسیه و برخی کشورهای آسیای میانه در حال مذاکره و در مرحله توافق قرار داریم و مذاکرات برای سوآپ نفت خام با هدف استفاده در پالایشگاه‌های شمالی کشور در جریان است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: اختلاف قیمت سوخت در ایران با کشورهای همجوار بسیار بالا است و این موضوع مسیر قاچاق را ایجاد می‌کند؛ برای جلوگیری از قاچاق باید استفاده از سامانه‌های پیمایش مانند «سپهتن» مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر نفت در خصوص وضعیت تولید و توزیع بنزین سوپر گفت: بعد از اتمام اورهال و تعمیرات پالایشگاه شازند، مشکلی در تولید بنزین سوپر نداریم، توزیع بنزنی سوپر در تهران آغاز شده و به‌تدریج توزیع آن در دیگر کلانشهرها نیز آغاز و افزایش خواهد یافت.

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها