کد خبر : 81576

مثلث طلایی کارلوس کی روش را بشناسید

مثلث طلایی کارلوس کی روش را بشناسید

لیست کی‌روش غافلگیری خاصی برای هواداران نداشت. حالا شاید حتی بتوان ترکیب اصلی تیم ملی را حدس زد.

با انتشار فهرست نهایی تیم ملی حالا بخشی از تردیدها در مورد این تیم از بین رفته است و تقریبا می‌توان شمایلی از تیم کی‌روش به‌دست آورد؛ تیمی که حذف‌شده چندان بزرگی نداشت و به جز امید ابراهیمی که به‌دلیل مصدومیت جام را از دست داد، تیم کی‌روش غافلگیری خاصی برای هواداران نداشت. حالا شاید حتی بتوان ترکیب اصلی تیم ملی را حدس زد؛ ترکیبی که شاید سرمربی تیم ملی همین حالا نیز به آن رسیده باشد. با وجود این، کی‌روش مثل همیشه ترجیح می‌دهد تا آخرین روز همه‌چیز را مرموز نگه دارد.

دروازه‌بان؛ بیرو به این دلیل

چه‌کسی دروازه‌بان اصلی تیم ملی در بین ۴گلر دعوت‌شده به این تیم خواهد بود؟ به‌نظر می‌رسد علیرضا بیرانوند به چند دلیل جلوتر از سایرین باشد. اول از همه، نباید فراموش کرد که او تنها گلر تیم است که سابقه حضور در جام‌جهانی را دارد و از سایرین پرتجربه‌تر به‌نظر می‌رسد. دوم اینکه او در بازی با پا از همه گلرهای دیگر تیم ملی بهتر است. این موضوع برای خارج‌شدن از فشار زیاد حریف برای ایران بسیار مؤثر خواهد بود. در واقع بیرو هم آماده‌ترین گلر فوتبال ایران است و هم در بازی با پا قابلیت زیادی دارد؛ موضوعی که او را تبدیل به جدی‌ترین گزینه برای ایستادن درون دروازه تیم می‌کند. اگر این اتفاق رخ بدهد، علیرضا نخستین دروازه‌بان تاریخ فوتبال ایران است که برای ۲بار جام‌جهانی را تجربه می‌کند.

منتظر سورپرایز باشیم؟

اگر قرار باشد کی‌روش هواداران تیم ملی را سورپرایز کند، این غافلگیری می‌تواند در خط دفاعی اتفاق بیفتد. این احتمال وجود دارد که او همانند جام‌جهانی‌۲۰۱۴ از یک مدافع میانی در سمت راست خط دفاعی استفاده کند. شجاع خلیل‌زاده گزینه احتمالی بازی در این بخش از زمین است؛ کسی که هم می‌تواند روی بازی هوایی موفق باشد و هم می‌تواند جنب‌وجوش ستاره‌های انگلیسی لب خط را خنثی کند. شجاع قبلا در بازی با کره‌جنوبی، این تجربه را به دست آورد و نمایش خوبی هم داشت اما مصدوم شد و نتوانست آن مسابقه را ادامه بدهد. درست بعد از مصدومیت شجاع، تیم ملی وارد بحران شد و نمایش بدی روبه‌روی کره‌جنوبی داشت.

زوج خوشبخت

انتخاب زوج نهایی تیم ملی در قلب دفاعی به شرایط شجاع بستگی خواهد داشت. اگر شجاع مدافع راست تیم ملی شود، محمدحسین کنعانی‌زادگان و مرتضی پورعلی‌گنجی در قلب دفاع قرار می‌گیرند؛ زوجی که در دیدار دوستانه با نیکاراگوئه نیز به‌صورت ثابت برای ایران به میدان رفتند اما اگر شجاع در دفاع راست قرار نگیرد، به‌احتمال زیاد او و کنعانی به‌صورت ثابت در خط دفاعی تیم ملی دیده خواهند شد. در هر صورت به‌نظر می‌رسد مجید حسینی مهره ذخیره ایران در این رقابت‌ها باشد. در ترکیب در سمت چپ خط دفاعی نیز به‌نظر می‌رسد شانس حاج‌صفی بیشتر از سایرین باشد. احسان در بازی با سنگال نیز بازیکن ثابت ایران در سمت چپ خط دفاعی بود و بازی خوبی را به نمایش گذاشت. احسان به‌شدت انگیزه دارد تا برای سومین‌بار به جام‌جهانی قدم بگذارد. این تجربه مهمی برای این ستاره خواهد بود. او همین حالا نیز در بین بازیکنان تیم ملی ایران در همه تاریخ رکورددار دقایق حضور در رقابت‌های جام‌جهانی است. البته او برای بازی در سمت چپ خط دفاعی ۲رقیب سرسخت دارد؛ میلاد محمدی و ابوالفضل جلالی.

سعید و ۲ شریکش

در مرکز زمین حضور سعید عزت‌اللهی در ترکیب اصلی تیم ملی را باید از همین حالا قطعی بدانیم؛ بازیکنی که در دوره قبلی نیز بازیکن فیکس و بسیار مهمی برای ایران بود.بازیکن کناری او اما یک علامت سؤال برای تیم ملی است. شاید امید ابراهیمی شانس زیادی برای حضور در این بخش از زمین داشت اما با غیبت امید، حالا باید یک نفر از بین روزبه چشمی، احمد نوراللهی‌ یا حتی علی کریمی کنار سعید بازی کند. بعید نیست کمی جلوتر از این ۲هافبک نیز سامان قدوس در ترکیب ثابت تیم ملی قرار بگیرد. البته کی‌روش سابقه استفاده از کریم انصاری‌فرد را در پست‌۱۰ نیز داشته است.

مثلث طلایی

در کناره‌ها شانس علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی برای بازی در تیم ملی بسیار بیشتر از نفرات دیگر خواهد بود. کی‌روش علاقه زیادی دارد تا از قدرت دوندگی مهدی در کنار خط بهره ببرد. جهانبخش نیز یکی از باتجربه‌ترین نفرات تیم است. به‌خصوص روبه‌روی تیمی مثل انگلیس، این ۲نفر آخرین امیدهای ایران برای زنده‌ماندن هستند. جلوتر از آنها نیز سردار آزمون گزینه جدی حضور در ترکیب اصلی تیم ملی به‌حساب می‌آید؛ بازیکنی که امیدوار است در قطر برای نخستین‌بار در جام‌جهانی موفق به گلزنی شود.

 

منبع: همشهری آنلاین

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها