کد خبر : 79598

حاشیه‌های ناگفته حضور بانوان در استادیوم آزادی

حاشیه‌های ناگفته حضور بانوان در استادیوم آزادی

از جمله اتفاقات مهم در حاشیه حضور بانوان در استادیوم آزادی شنیده نشدن الفاظ رکیک در فضای این ورزشگاه بزرگ بود.

حضور دختران و خانم های استقلالی در حاشیه بازی استقلال و مس کرمان تبعات فرهنگی مهمی هم با خودش به همراه داشت. دیدار تیم‌های استقلال و مس کرمان با حضور تماشاگران خانم در استادیوم آزادی حاشیه های جالب توجهی را به خود به همراه داشت که برخی از آنها را در ادامه می‌خوانید:

* بعد از به ثمر رسیدن گل استقلال جایگاه بانوان منفجر شد و خانم های طرفدار استقلال به شکلی به هوا پریدند که توجه همه ورزشگاه به سمت آنها جلب شد. صدای جیغ دختران استقلالی که تا امروز طی چهل و اندی سال گذشته در آزادی شنیده نشده بود فضای ورزشگاه را به زیبایی شکافت.

*لحظه تعویض مهدی قایدی این بازیکن به شدت از سوی جایگاه بانوان مورد تشویق قرار گرفت و دختران طرفدار استقلال نام او را فریاد می‌کشیدند.

* یکی از مقررات مربوط به استادیوم آزادی نیاوردن بطری آب به داخل ورزشگاه است که با توجه به ناآشنا بودن بانوان با این مقررات آنها مجبور شدند بطری های آب شان را بیرون ورزشگاه گذاشته و از درون استادیوم آب تهیه کنند. اما حجم کوچک بطری های آب و قیمت زیاد آنها با اعتراض بانوان حاضر در استادیوم آزادی مواجه شد و از مسئولان می‌خواستند یا اجازه بدهند بطری آب بیاورند یا قیمتها را کمتر کنند.

* شاید مهمترین و اصلی ترین اتفاق بازی تاریخی استقلال و مس کرمان با حضور بانوان، این بود که برخلاف همیشه که معمولاً از روی سکوهای استادیوم آزادی الفاظ رکیک و هتاکی به داور و یا بازیکنان تیم مقابل شنیده می‌شد امروز آقایان و پسران حاضر در استادیوم به احترام دختران و خانمهای حاضر در ورزشگاه هرگز از چنین شعارهایی استفاده نکرده و فضای ورزشگاه آزادی کاملاً پاک بود. درست همان شکلی که در دهه های اخیر مسئولان مختلف فدراسیون به اشکال مختلف بارها و بارها تلاش کرده بودند به طریقی چنین شرایطی ایجاد شود اما هرگز راهکارهای قبلی موثر واقع نشده بود.

*از اتفاقات جالب توجه در جایگاه بانوان اعتراض خانمها به تصمیمات داور در ۱۰ دقیقه پایانی بازی بود. جایی که بازیکن تیم مس کرمان به سینه صالح حردانی ضربه زد و او را پهن زمین کرد. اینجا بود که دختران استقلالی نام داور را صدا می‌زدند و از او می‌خواستند بازیکن مس کرمان را اخراج کند.

 

مرگ الفاظ رکیک در استادیوم آزادی!/ جیغ دخترها آسمان ورزشگاه را شکافت/ دختران آبی: مهم نیست تلویزیون ما را نشان ندهد، مهم این بود که طلسم شکست

* از جمله سوالات خبرنگار اعزامی‌خبرگزاری به جایگاه بانوان این بود که آیا خبر دارند تلویزیون تصویر آنها را نشان نمی‌دهد؟ (گرچه در اواخر بازی - دقیقه ۸۵ - برای لحظاتی کوتاه تصویر بانوان از فاصله دور پخش شد) که بانوان و دختران استقلالی در پاسخ به این پرسش گفتند: «اصلا برایمان مهم نیست تصویر مان از تلویزیون پخش بشود یا نشود! مهم این بود که امروز به استادیوم آزادی بیاییم و بازی تیم محبوب مان را از نزدیک ببینیم. خدا را شکر می‌کنیم که این طلسم بالاخره شکسته شد».

دیدار تیم های استقلال و مس کرمان با تک گل کوین یامگا با نتیجه 0-1 با برتری شاگردان ریکاردو ساپینتو به پایان رسید.

 
منبع: خبرورزشی

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها