کد خبر : 73132

ماجرای عکس تمرین انفرادی رامین رضاییان چه بود / پایان جبهه گیری علیه بازیکن تازه وارد با مدیریت یحیی

ماجرای عکس تمرین انفرادی رامین رضاییان چه بود / پایان جبهه گیری علیه بازیکن تازه وارد با مدیریت یحیی

در فضای مجازی صفحه‌های باشگاه‌های رقیب پرسپولیس عکسی از تمرین قرمزها به اشتراک گذاشته شد که در آن رامین رضاییان جدا از بقیه اعضای تیم درحال تمرین کردن است. در توضیحات این عکس نوشته شده که بزرگ‌ترهای تیم، رامین را تحویل نمی‌گیرند و برای همین او جداگانه تمرین می‌کند.

فرهیختگان ورزشی- روزبه دلاور: قابل پیش‌بینی بود بازگشت رامین رضاییان به پرسپولیس به دور از حاشیه نباشد. مدافع-هافبک مازندرانی که مدتی در لیگ قطر بازی می‌کرد در ساعات پایانی نقل‌وانتقالات نیم‌فصل با قراردادی 6ماهه به تیم‌ سابقش بازگشت تا جانشین مهدی شیری شود؛ اتفاقی که برای بسیاری از هواداران پرسپولیس خبری خوشحال‌کننده محسوب می‌شد اما برای چند بازیکن قدیمی این تیم که از گذشته مشکلاتی با این بازیکن داشتند هرگز اتفاق خوشایندی نبود.

آنها دوست داشتند شیری در پرسپولیس بماند و حتی شنیده می‌شود در این خصوص صحبت‌هایی را هم با یحیی داشتند تا با ماندن شیری موافقت کند که با مخالفت سرمربی قرمزها همراه شد، اما بازیکنان قدیمی تیم فکرش را هم‌ نمی‌کردند رامین رضاییان که در چند مقطع حاشیه‌هایی ایجاد کرده بود در دقایق آخر به تیم‌شان اضافه شود و برای همین هم در فضای مجازی واکنش‌های نرم اعتراضی نسبت به این قضیه داشتند که در ادامه حواشی ایجادشده از حضور رضاییان و جدایی شیری را می‌خوانید؛ حاشیه‌هایی که به‌نظر می‌رسد ختم‌‌به‌خیر شد و تمرکز پرسپولیسی‌ها روی بازی‌های باقی‌مانده خواهد بود.

 شایعه‌ای که صحت نداشت

برای بررسی حواشی پیش‌آمده باید به بازی سوپرجام نگاهی دوباره بیندازیم. ماجرا از همان بازی با فولاد آغاز شد؛ شبی که یحیی تصمیم گرفت روی نام مهدی شیری قلم قرمز بکشد و با جدیت بیشتری پیگیر جذب رضاییان باشد. مهدی شیری که در آن بازی حساس با دریافت دو کارت زرد بی‌‌مورد باعث 10نفره‌شدن پرسپولیس شد، یکی از علت‌های مهم از دست دادن سوپرجام لقب گرفت. پس از اخراج شیری از بازی، کادرفنی پرسپولیس به‌شدت به عملکرد این بازیکن اعتراض داشتند و از اینکه یک بازیکن در این سطح شرایط یک بازی مهم را درک نکرد و باعث به دردسر افتادن تیمش شد به‌شدت شاکی شدند. پس از بازی هم شایعه درگیری شیری با عالیشاه در رختکن قرمزها دست‌به‌دست چرخید؛ خبری که البته کذب بود و ازسوی هیچ‌کدام از طرفین تایید نشد. نکته‌ای که شاید از چشم خیلی‌ها دور ماند اینکه عالیشاه پس از جدایی شیری از اولین بازیکنانی بود که برای همبازی خود آرزوی موفقیت کرد و در یک استوری در صفحه اینستاگرامش از زحمات این مدافع قدردانی کرد؛ اما موضع کادرفنی پرسپولیس یکی بود؛ او باید برود!

 وساطت بازیکنان فایده نداشت

یحیی تصمیمش را گرفته بود و دیگر نمی‌خواست به شیری فرصت دهد‌. شنیده شد بعضی از بازیکنان چه نفرات قدیمی و چه تازه‌واردهایی که با شیری رابطه خوبی داشتند به طرق مختلف از یحیی و سایر مربیان خواستند تا بازهم به این مدافع اعتماد کنند اما سرمربی قرمزها قبول نکرد. یحیی اعتقاد داشت به‌اندازه کافی به شیری فرصت داده و با حضور صفروف و نعمتی درصورتی که رامین هم جذب نشود مشکل خاصی گریبانگیر تیمش نخواهد شد.

 جدایی بی‌سر‌وصدای شیری، حضور پرسر‌وصدای رامین

شیری پس از سه‌سال حضور در پرسپولیس از این تیم جدا شد اما پیج رسمی باشگاه خبر کنار گذاشتن او و پیوستنش به فولاد را منتشر نکرد! ازسوی دیگر وقتی رامین رضاییان مجدد به این تیم بازگشت ‌خبر حضورش با آب‌و‌تاب فراوان در پیج باشگاه منتشر شد؛ اتفاقی که با ناراحتی بقیه بازیکنان همراه شد و به همین دلیل برخی‌شان تصمیم گرفتند پیج باشگاه را آنفالو کنند. اعتراض بعضی از بازیکنان قدیمی که راضی به بازگشت رامین نبودند به این دلیل بود که بازیکن سابق قرمزها برای تیم حاشیه درست می‌کند و بازیکنان تازه جذب‌شده هم که هم‌دوره رامین نبودند و مشکلی با او نداشتند، نظرشان این بود چطور می‌شود زحمات بازیکنی که برای این تیم چند فصل توپ زده نادیده گرفته شده و برای او یک پست اینستاگرامی هم نشر داده نشود؟ جدایی بی‌سر‌وصدای شیری و حضور پرسروصدای رضاییان و فرق گذاشتن بین بازیکنان سابق و فعلی دلیل اعتراض نرم بازیکنان و آنفالو کردن پیج باشگاه بود.

 توجیه باشگاه: نمی‌خواستیم شیری فحش بخورد!

باشگاه پرسپولیس هم نسبت به این اعتراض مجازی بازیکنان واکنش نشان داد‌. مدیران پرسپولیس نظرشان این بود چون شیری در دو بازی مهم (فینال لیگ قهرمانان و سوپرجام) از دلایل مهم ناکامی قرمزها بود اگر متنی از جدایی او به اشتراک می‌گذاشتند با کامنت‌های فحش و توهین‌آمیز عده‌ای در فضای مجازی ممکن بود باعث ناراحتی این بازیکن شوند. برای همین هم خبر جدایی‌اش را در اینستاگرام منتشر نکردند تا این بازیکن از توهین و ناسزا در امان باشد. البته این موضع رسمی و تایید‌شده ازسوی مدیران باشگاه نیست اما شنیده‌ها حاکی از آن است که دلیل باشگاه همین مساله بوده است.

 ورود یحیی و ختم ماجرا

بعد از اتفاقات پیش‌آمده شنیده می‌شود یحیی گل‌محمدی به‌طور جداگانه‌ای با دو طرف صحبت کرد. سرمربی پرسپولیس با آگاهی از اینکه اختلافات گذشته ممکن است به تیمش لطمه بزند از رامین خواست به دور از حاشیه کارش را انجام دهد و از طرفی بازیکنانی که نسبت به حضور رامین اعتراض داشتند برای آرامش تیم‌شان تصمیم گرفتند بیشتر از این ماجرا کش پیدا نکند. برای همین هم بعد از پست اینستاگرامی رضاییان، کامیابی‌نیا یک ایموجی قلب به رنگ قرمز به این بازیکن تقدیم کرد و بازگشتش به پرسپولیس را هرچند با تاخیر خوشامد گفت و سیدجلال حسینی هم که صفحه باشگاه را آنفالو کرده بود مجددا این صفحه را فالو کرد.

این البته پایان کار نبود. کاپیتان پرسپولیس برای اینکه اجازه ندهد در آستانه بازی‌های حساس پیش‌رو حواشی دامن تیمش را بگیرد دست به کار شد و یک استوری به اشتراک گذاشت که در آن بازیکنان بزرگ تیم ازجمله کمال و امیری درکنار رضاییان ایستاده و عکسی به یادگار گرفتند. رامین هم در پاسخ آن عکس را در استوری پیجش به اشتراک گذاشت تا در همین ابتدا کارش را با حاشیه گره نزند. بعد از آن هم سیدجلال و رامین یکدیگر را فالو کردند؛ اتفاقی که بیش از همه باعث خوشحالی هواداران پرسپولیس شد.

 ماجرای عکس ریکاوری چی بود؟

در فضای مجازی صفحه‌های باشگاه‌های رقیب پرسپولیس عکسی از تمرین قرمزها به اشتراک گذاشته شد که در آن رامین رضاییان جدا از بقیه اعضای تیم درحال تمرین کردن است. در توضیحات این عکس نوشته شده که بزرگ‌ترهای تیم، رامین را تحویل نمی‌گیرند و برای همین او جداگانه تمرین می‌کند. اما ماجرا چه بود؟ از آنجا که بعد از بازی با نساجی یحیی گل‌محمدی در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد رضاییان باید به‌لحاظ بدنی به آمادگی برسد این بازیکن جدا از بقیه درحال تمرینات بدنی بود تا هرچه زودتر به آمادگی برسد. درواقع مثل روال قبل بازیکنان اصلی تمرینات ریکاوری را انجام دادند و بازیکنان ذخیره به تمرینات بدنسازی پرداختند. اشرف، مدیر رسانه‌ای پرسپولیس هم در این‌باره به «فرهیختگان» گفت: «اگر هم چنین چیزی بود و به‌دلیل مساله خاصی رامین جدا از بقیه تمرین می‌کرد که اصلا آن عکس را منتشر نمی‌کردیم.»

 ماجرای تکراری برای رضاییان

رضاییان فعلا سکوت کرده و قصد انجام مصاحبه ندارد. نزدیکانش می‌گویند او می‌خواهد با ارائه بازی‌های خوب جواب منتقدانش را بدهد؛ چه آنهایی که بازگشت او را نمی‌پسندند، چه اسکوچیچ که دلیل دعوت نشدن او به تیم‌ملی را فنی دانسته. رضاییان می‌خواهد روی بازی‌هایش تمرکز کند چون می‌داند برای پشت‌سر گذاشتن این مرحله باید عملکرد فنی خوبی در پرسپولیس ارائه دهد، چون پیش از این هم بعد از ترک پرسپولیس به مقصد ترکیه و بازگشت به این تیم ماجراهای مشابهی داشت و استقبال ویژه‌ای از او به عمل نیامد!

ارسال نظر
نظرات کاربران
دیگر رسانه ها